1322-41

 

يك ديدگاه

میاموتو- موشاشی سامورایی نویسنده ، شاعر ودارای مکتب دای تیو عقیده داشت که مبارز باید بتواند در آن واحد در دو جبهه به مبارزه بپردازد لذا مکتبی بنام دای تیو یا دو شمشیر ابداع کرد- موشاشی می گوید فلسفه جنگ سه مرحله دارد شرایط پیش از رویداد جنگ، خود عمل جنگ و شرایط پس از جنگ و مهمترین این سه بررسی دوران پس از جنگ می باشد- کتابی هم بنام پنج حلقه  دارد که در 450 سال گذشته پرفروش ترین و پرخواننده ترین کتاب در ژاپن می باشد – اگر جنگ هشت روزه بین اسرائیل و سازمان تروریستی حماس را بخواهیم باهمین دیدگاه بررسی کنیم نیازی به ورزندگی سیاسی نمی باشد چه داده ها نسبتا روشن و نکات کور کمتر دارد- به تشویق ایران سازمان حماس به موشک پراکنی علیه اسرائیل پرداخت و اسرائیل با ترور احمد الجبری مسئول موشک های حماس عکس العمل نشان داد از آن پس به مدت هشت روز حماس از ناحیه غزه به سوی اسرائیل موشک می انداخت اسرائیل نیز متقابلا مراکز و سکوی پرتاب موشک ها و انبارهای موشکی را هدف قرار می داد ضمن آنکه 70 هزار نفر از سربازان ارتش  در آماده باش کامل بودند که وارد غزه شوند- حماس شدیدا آسیب دیده وعملا شکست خورد- رئیس جمهور مصر میانجیگری کرد تا طرفین قرارداد صلح امضا کنند امضاء یک چنین قراردادی باعث شد که ناخودآگاه طرفین همدیگر را به رسمیت بشناسند- چون اسرائیل حماس را یک تشکیلات تروریستی می داند وحماس  نیز خواهان نابودی تمامیت و موجودیت اسرائیل است- پس از پایان جنگ  هشت روزه رئیس جمهور مصر این باور را پیدا کرد که شاید واقعا نقش واقعی و حقیقی داشته است لذا بلافاصله به مقام خود اختیارات بالاتر از قانون داد- همان دست هایی که او را از تاریکی  آوردند و وارد کاخ ریاست جمهوری مصر کردند مخالفان او را این بار علیه او شکل و سامان دادند ضمن آنکه  ناگهان ارتش مصر اعلام کرد که از این پس از تمام اماکن دولتی حفاظت خواهد کرد نخست این هشدار به رئیس جمهور مصر و بشارت به مردم مصر بود که ارتش در صحنه حضور دارد هم زمان دولت امریکا اعلام کرد که 20 هواپیمای شکاری از نوع F-16 به مصر می دهد یعنی امریکا به مردم مصر و ارتشیان مصر خبر داد که حامی ارتش مصر می باشد. از سویی نیز اهود باراک از کار کناره گیری کرد این کار به ناتان یاهو قدرت بیشتر سیاسی داد- چه اهود باراک می خواست به غزه حمله کند اما امریکا زیاد مایل به این کار نبود- بعنوان پاداش و تشکر امریکا به اسرائیل تمام بمب هایی که اسرائیل جهت سنگر شکستن نیاز دارد تحویل خواهد داد این همان بمب هایی هستند که چندین سال است اسرائیل درخواست  کرده اما امریکا آنها را تحویل نمی داد در جنگ احتمالی با ایران این بمب ها کارساز خواهند بود- به رهبر سازمان حماس  هم گفته شد می تواند برای دیدار به غزه برود و بیاد داشته باشد که بهتر است شلوغ نکند- سازمان الفتح زمانی جزو گروه های ترور بودکه به مرور سیاسی شد و امروز همان الفتح حکومت دفاکتو فلسطین را بنام خود ثبت  کرده است- به پایان دورانی از آغاز جدید خاورمیانه نزدیک می شویم که پس از بشار اسد افق با تمام تاریکی سنتی روشنتر خواهد بود… آنهایی که از اسد حمایت می کنند آسیب بیشتری خواهند دید.
***
• ایران اولین کشتی هلیکوپتربر خود را که توانایی حمل 12 هلیکوپتر نظامی را دارد به نمایش گذارد- این کشتی 13 هزارتنی می باشد و این روزها جهت دیدار و انجام مانور در آب های سودان لنگر انداخته است.
• شرایط نا بسامان اقتصادی در ایتالیا باعث شده که بسیاری از طرفداران 1332-109نخست وزیر سابق ایتالیا برلوسکونی از او بخواهند که در انتخابات آینده خود را کاندید نخست وزیری کند- برلوسکونی 76 ساله سوای کارهای سیاسی یکی از پولدارترین مردان ایتالیا می باشد دارایی او را نزدیک به 6 بیلیون دلار تخمین می زنند.
• قدرت بشار اسد روزبروز کمتر می شود و حکومت او دیگر شکل سیاسی ندارد بلکه اسد بر گروهی نظامی  و شبه نظامی که از تبار علوی هستند حکومت می کند- روسیه نیز دیگر بمانند گذشته از اسد حمایت نمی کند- به ماه های پایانی اسد  نزدیک تر شده ایم- با این حال رفتن اسد احتمالا با جایگزینی  یک حکومت  اسلامی خواهد بود، برخی نیز باور دارند یک هماهنگی میان شورشیان و ارتش بوجود خواهد آمد و به شکل حکومت موقت امور را در دست خواهد گرفت.
• چاوز رهبر ونزوئلا بار دیگر با بیماری سرطان در جنگ است اما این بار خود او اذعان کرده که وضع زیاد جالبی ندارد و برای آنکه  مشکلی در اداره دولت پیش نیاید معاون خود را بعنوان جانشین به مردم معرفی کرد و خود جهت عمل به کوبا رفت.
• وضع رئیس جمهور ونزوئلا که با سرطان در نبرد است زیاد خوب نمی باشد با آن که چند روز پیش یک عمل شش ساعته در کوبا داشته وپزشکان از وضع عمومی چاوز راضی هستند اما نزدیکان چاوز در این مورد حرفی نمی زنند.
• چند نفر گرجی که قصد داشتند اورانیوم دزدی در ترکیه بفروش برسانند توسط پلیس دستگیر شدند- مواد و قطعات مختلف که برای ساختن انواع بمب های هسته ای می تواند بکار رود بطور پراکنده و دائم در جهان معامله می شود پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی آنقدر از این قطعات گم شده است که می توان 300 بمب ناقص هسته ای از آن ساخت.
• کشورهای عربی به حکومت  تازه استقلال یافته فلسطین قول دادند که ماهی 100 میلیون دلار کمک خواهند کرد. احتمالاً بخشی کوچک از این کمک ها پس از طی مراحل مختلف برای مردم بیچاره فلسطین صرف خواهد شد.
• راوی شانکارنوازنده سی تار و از بزرگان جهان موسیقی 1332-108در سن 92 سالگی وفات یافت- شانکار با همکاری بیتل ها نامی جهانی شد.
• مسافری تعریف می کرد گروهی از تریاکی های زاهدان به مراکز بهداشتی شکایت کرده اند که کیفیت تریاک مصرفی برای معتادان رسمی مدتی است که دیگر بمانند گذشته نمی باشد- ظاهرا عقیده کلی بر آن است که گرانی بطور کلی باعث این مسئله شده است. (عجبا!!)
• چند سالی بود که روابط گرجستان و روسیه تنش زا بود- مخصوصا در حمایت روسیه از بخش های جدائی طلب گرجستان که به یک جنگ کوتاه مدت نیز انجامید- اما بمرور روابط در ضمیمه های سیاسی وتجاری بهبود یافت  و این روزها صحبت از سر گرفتن پروازهای مستقیم بین مسکو و تفلیس می باشد.
• ایران رسما به جمهوری آذربایجان شکایت کرد که مراقب پروازهای هواپیماهای بی سرنشین مرزی خود باشند- آذربایجان با فرستادن این هواپیماها از مناطق مرزی قره باغ فیلمبرداری می کنند و گاهی نیز به درخواست اسرائیل به جنوب منطقه شهر فضولی که در مرز ایران می باشد سری می زنند.
• رئیس جمهور مصر که با دادن قدرت فوق العاده به مقام ریاست جمهور بالاتر از قانون قرار گرفت- دربرابر اعتراضات مردمی و هشدار نیروهای ارتش عقب نشینی کرد و رای خود را عوض کرد.
• مسئول امنیت ملی روسیه در یک گفتگوی خبری گفت روسیه با شرایط دشواری روبرو می باشد و گروه های مخالف پوتین در سراسر کشور هر روز در اعتراض به حکومت هستند و وضع کشور مشابه دورانی است که در کشورهای ماهواره ای سابق در اواسط سال های 2000 انقلابات رنگی حکومت ها را عوض می کردند.
• دولت سوریه علیه مردم خود از موشک اسکاد بُرد کوتاه استفاده کرد- اما سخنگوی دولت سوری گفت موشک ها علیه نیروهای القاعده بوده است که قصد حمله به مراکز شیمیایی داشتند.
• ماندلا بعلت عفونت سینه بستری می باشد اما پزشکان ماندلا می گویند که داروها ضد عفونت اثر مفید داشته و حال نسبی ماندلا بهتر می باشد.
• روز یکشنبه کشتی های امریکا در مدیترانه از سواحل سوریه دور شدند و کشتی های روسی مهمات جدید نظامی برای سوریه آوردند- تخلیه بار نظامی روسیه در بندر تارتوس انجام گرفت.

1332-110