1350-2

1350-3

ارابه های فیروزه ای رنگ که با بناهای تخت جمشید و نقاشی های استاد دولتشاهی آراسته شده بودند  جشن های باستانی  نوروز، تیرگان، مهرگان و یلدا و چهارشنبه سوری و سپندرمزدگان را به ترتیب  به نمایش گذاشتند. از سازمان  Persia Cultural House در مریلند، بانو الهه امیری، گروه های رقص حاجی فیروزهای کوچک،و پنجره ها باز کنید ورقصهای بندری و آذری دانشگاه های George Mason & George Washington طراحی و اجرا شدند. خانم امیری لباسهای قهرمانان و اسطوره های ملی ما را که کاوه آهنگر، آرش کمانگیر، ستارخان، بابک خرمدین ، ارتمیتس و ایزد میترا، آناهیتا، رستم و سیاوش و الهه آتش بودند را با لباسهای تاریخی تهیه کرده و به اجرا بروی ارابه ها گذارده بودند.
گروه های رقص «رعنا» به سرپرستی با طراحی و اجرای خانم آتیه تسکین دوست و گروه های رقص «سیمرغ» و «رومی» بوسیله خانم روسی  بنام Julia Kulokova به نمایش گذاشتند.
ارابه ویژه کوروش بزرگ یگانه مرد تاریخ جهان با سبک هخامنشی و سربازهایی که ادای احترام به روح آن بزرگمرد و آرامگاهش بودند به همه تماشاچیان پیام «ما بچه های کورش هستیم» داده و احساسات همه را برانگیخت.

1350-4

•ارابه های بعدی  ادبیات ایران که بنفشه صیاد (دختر هنرمند بزرگ پرویز صیاد) که رقص زیبای سماع  را به نمایش گذاشتند و در پائین ارابه گروه بسیاری از دراویش سماع را اجرا کردند.
• ارابه موسیقی ایران به همراه گروهی دف نواز قلب ها را به تپش انداختند و به استاد شجریان پیام دادند که ایشان صدای مردم ما هستند. گروه دف نوازان شالهای  شهلا درریز  که اشعار رومی را داشتند به  گردن انداخته بودند.
•ارابه هنرمندان که با قالی های دست باف تزئین شده بود الکساندر درریز و شهلا درریز که از بزرگترین طراحان لباس هستند را به همراه داشت، تمام این ارابه ها از نقاشی های استاد دولتشاهی الهام گرفته و تزئین شده بودند.
•ارابه پری در جنگل که بر روی آن بانومری آپیک هنرمند بزرگ تاتر و سینمای ایران و مدافع حقوق بشر بویژه زنان وکودکان ایران جای داشت، همانند سالهای گذشته کودکان را به هیجان وشادی آوردند.
مری آپیک اکنون درتکاپو هستند تاجشنواره نوروزی  لس آنجلس را برپا کنند و سال آینده در بزرگترین شهر ایرانی نشین جشنواره ای به ابهت نیویورک خواهد بود.
ارابه ورزش باستانی  که بر روی آن هنرمند محبوب اردوان مفید به همراه تهمتن مفید همراه با دانشجویان داوطلب ورزش باستانی ایران را به سبک چندین سال گذشته به نمایش گذاشتند.
ارابه Biba که نمایندگی و گردانندگانش لادن وبابک امامیان از انگلستان آمده بودند به ستاره شناسی از خیام تا بابک فردوسی اختصاص داده شده بود.

1350-5

ارابه همبستگی، احترام به دین های  گوناگون ایران بزرگ و دست در دست گذاشتن آن برای ساختن دوباره وطن مان
چندین تن با لباسهای محلی بر روی ارابه دست  به دست داده و پایکوبی  میکردند. گروه رقص زیر سرپرستی رحیم  رشید رقص زیبای کردستان را ارائه دادند.
شهین طراح مد بروی این ارابه لباس زیبای کردی پوشیده بود ارابه آخر، ارابه آزادی و میدان شهیاد (آزادی) و پیام آزادی و برابری و عدالت برای همگان است. آزادی برای ایران و قفسی پر از پرنده های سفید که آرمیتا شهیدی با لباس دختر شایسته  بر روی آن ایستاده بود منشور حقوق بشر کورش بزرگ با پیام کوروش مدافع و بانی حقوق بشر در جهان.آزادی کلام، مذهب و زنان. گروه  بزرگ پرچم داران  با سرپرستی آقای حسن زراندازچی پرچم های خیابانی درفش کاویان و شیرو خورشید را بر شانه کشیده بودند و با بانوانی که موتورسوار بودند مژده آینده روشن و شادی را به هموطنانشان دادند.
گروه بازیکنان جوان فوتبال با لباسهای «من ایران را دوست دارم» هیجان آفریدند و با سرپرستی خانم و آقای دکتر تفرشی هرساله خاتمه پراحساسی برای جشنواره نوروزی  فراهم کردند.

1350-6

پس از پایان جشنواره همه تماشاچیان به پارک و مشاهده بازارچه زیبای نوروزی با همت دو دختر جوان ملودی شرکا و مونا کیهان بودند که ساعات خوشی و زیبایی های ایران را هنرمندانه آفریدند.
بنیانگذاران فعال و خستگی ناپذیر: خانواده های اسدی و رضا زاده
کامبیز مفرد(President)
دکتر مهیار نیکپور(Treasurer)
زویا کفایی (Vice president)
بتی امامیان،مهری رادفر، تسکین دوست، عطا وثوق، مجید موسویان و شهریار شقاقی
دکتر دیوید یزدان، مهری رادفر و با سپاس از تلویزیون های آپادانا (خانم و آقای دلدار) رادیو KIRN 670 AM آقای افشین گرگین و و مجله بین المللی جوانان (خانم و آقای ذکائی) و با سپاس ازرستوران رواق (آقای تهرانی) و صدای امریکا Voice of America و آقا و خانم انوری (شرکت AHA) و میخک نقره ای و دی جی DJ POLKA

Thanks to Mrs. Elahe Amiri, Persia Cultural Haux
Mrs. Julia Kulokova
Mrs. Atie Taskindoust

1350-8

1350-7