1353-2

عکس ها از سیروس کردونی
میکاپ: مریم
آرایش مو: محمد

1353-12

 

«شهره» بعد از 3سال، که دوستداران صدایش انتظار آلبوم تازه اش را می کشیدند، جدیدترین آلبوم  خود را با نام «اصرار» روانه بازار می کند. آلبومی که همه آثارش از هنرمندان جوان داخل ایران است.
«شهره» اینروزها در لس آنجلس، به تهیه آخرین موزیک ویدیوهای این آلبوم مشغول است، ضمن اینکه سال پرباری را با کنسرت های موفق در تور جهانی خود پشت سر نهاده است.
شهره قرار است در تور سراسری خود با یک خواننده محبوب دیگر بزودی آغاز کند.
از شهره می پرسم چه هنرمندانی در تهیه این آلبوم تو را یاری داده اند و مسلما در شرایط کنونی که ارائه آلبوم، درآمدی که بتواند جوابگوی هزینه های آن باشد ببار نمی آورد، مسلما تهیه وارائه یک آلبوم جدید با هدف خاصی همراه است.
می گوید: آلبوم همیشه شناسنامه کاری یک خواننده است، نمی توان خواننده فعالی بود، بروی صحنه ها رفت، ولی آلبوم جدیدی ارائه نداد، اگر خیلی ها نام آنرا فداکاری هنری می گذارند ولی من عقیده دارم هم شناسنامه کاری بحساب می آید و هم هدیه ای برای دوستداران خوب و مهربان درسراسر جهان که بدانند به خواسته هایشان توجه شده تا نفس های تازه ای را در صحنه ها احساس کنند.
این آلبوم را من با همکاری هنرمندان جوان داخل ایران تهیه کردم، گروهی ترانه سرا، آهنگساز و تنظیم کننده که پر از چشمه های خروشان هنرهستند، با خود کلی تازگی و تنوع می آورند وخوشبختانه با جنس  صدای بیشتر خوانندگان هم آشنا هستند من 4 ماه در ترکیه همه وقت خود را گذاشتم تا این هنرمندان جوان که از ایران آمده بودند، همه 12 شعر و آهنگ و تنظیم ها را آماده نمایند و من با آنها به استودیو رفتم، ضبط کردم و آلبوم را آماده پخش نمودم.

1353-4

این هنرمندان را از کجا می شناسید، چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنی؟
– من در طی هفته شاید دهها ترانه و آهنگ از هنرمندان داخل بصورت ایمیل دریافت می کنم، ولی خیلی از این آثار با فضای فکری من و جنس صدای من هماهنگی ندارد ولی از میان همین استعدادهای درخشان، آثار زیبایی پیدا می شود که من برای این مجموعه 12 اثر را برگزیدم و با چند هنرمند براستی نابغه آشنا شدم.
این همکاری فقط در رشته ترانه و آهنگ بود؟
– من چهار موزیک ویدیو هم در ترکیه باهمکاری همین هنرمندان ساختم، از جمله موزیک ویدیوی: فرشته، پشیمونم، اینقدر دوستت دارم، بیا تا برقصیم، که همه با رگه های تازه ای از نوگرایی و احساس ویژه همراه است. من ترجیح می دهم در این شرایط نام هیچکدام از این دوستان هنرمند را نبرم چون می ترسم برایشان در ایران مشکلاتی پیش آید.
البته دلم می خواهد حادثه ای اتفاق بیفتد و شرایط فروش آلبوم ها پیش آید تا بتوانیم جوابگوی هنرمندان برجسته و با سابقه در خارج باشم.
در جریان هستیم که مرتب به ترکیه می روی، فعالیت هایی داری و دلبستگی هایی؟
– من معمولا 4 ماه در سال را در ترکیه می گذراندم، یک نایت کلاب را در اختیار داشتم که هم خود و هم همکاران هنرمندم چون فرشید امین، راستین و مایکل در آن برنامه اجرا کردند و همیشه مورد استقبال ایرانیان مسافر و مقیم ترکیه قرارگرفته است من فضای ترکیه را دوست دارم، چون عاشق مردم آن و برخوردهای صمیمانه شان هستم و فرهنگ شان بسیار شبیه  ایرانیان است ما که سالهاست از ایران دور هستیم، در ترکیه خودمان را درون ایران احساس می کنیم.
شنیدیم در ترکیه، برای آواره ها و پناهندگان هم برنامه اجرا کردی؟
– من همیشه در هر شرایطی به سراغ شان میرفتم، خصوصا به یک کمپ که گروهی زیاد از بچه های هم جنس گرا آنجا بودند، همان ها که در ایران کلی اذیت شدند و در مسیر تازه هم بسیار ضربه خوردند، درحالیکه این مسئله ژنتیکی است، آنها براستی گناهی ندارند، که آنگونه ظالمانه با آنها برخورد شود.
من در یک کنسرت مجانی برای حدود هزار نفر خواندم، با مسئولان سازمان ملل درآنجا همکاری کردم، با سازمان های حقوق بشر و حمایت ازپناهندگان دیدار کردم، که برای من تجربه تازه ای بود وکلی به من آرامش بخشید.
من در ترکیه یک شانس دیگر هم داشتم، آنهم دیدار با خانواده ام بود، 4 خواهر و برادرم را با خانواده هایشان مرتب دیدار می کردم، خاطرات کودکی و نوجوانی ام را زنده می کردم.

1353-7

مسلما فعالیت هایی هم مثل حضور در تلویزیون ها و کنسرت های مختلف  داشتی؟
– چند بار از سوی شبکه های تلویزیونی و رادیویی به سراغم آمدند، از جمله شبکه TRT با من مصاحبه کرد و آهنگهای «هوس»،«شب شکار» و«برو» را که ریتم ملودیهایش شبیه ترکی و عربی بود، پخش کردند و عکس العمل خوبی هم بدنبال داشت، در ترکیه کنسرت های مشترکی هم داشتم از جمله کنسرتی با «عمران» خواننده معروف ترکیه در آنتالیا و همچنین کنسرت هایی با همکاران خود.
بدلیل برنامه های ترکیه و کنسرت هایت، مرتب از لس آنجلس دور می افتی، بنظرت شهر فرشته ها هیچ تغییراتی را بخود دیده است؟
– شهر فرشته ها، مثل هوایش مرتب درحال تغییر است، مردم عوض میشوند، ولی جالب است بدانید که هنرمندان برخلاف سالهای گذشته بهم نزدیک شده و رفاقت هایشان محکم شده است، دیگر از آن رقابت های غیر حرفه ای و کینه توزانه خبری نیست، فراز و نشیب های جامعه، سختی های زندگی، همه و همه کمک کرده تا هنرمندان بیشتر بهم دست رفاقت بدهند این نوید خوبی برای آینده جامعه هنری است.

1353-8

در طی این یکی دو سال اخیر، کار همکاران خود را هم زیرنظر داشتی، آیا از آنها کارهای خوب و قابل ارزشی شنیده ای؟
– من به همه آلبوم ها و سینگل ها گوش می کنم، همه شان زحمت می کشند، در شرایط امروز کار تازه به بازار دادن، براستی فداکاری و عشق به مردم می خواهد، هرکسی با توجه به توانایی خود، در میدان هنر فعالیت دارد.
شهره که همیشه رک گو است، این بار بقولی ملاحظه کارانه و چرچیل وار جواب میدهد چرا؟
– خودتان می دانید که من آدم خالص و بی شیله پیله ای هستم اگراز کسی دلخور باشم، بلافاصله با او در میان می گذارم، حرف دلم را می زنم، همین ها کمک می کند که من همیشه در آرامش زندگی کنم.
بنابراین من با تعارف و خبر چینی حرف نمی زنم، من با عشق به همکارانم نگاه می کنم خصوصا اینروزها که در تدارک تشکیل یک انجمن هستیم.
چه خوب شد، این مسئله را پیش کشیدی، این تلاش  صمیمانه به کجا کشیده؟
– ما سالها بود در این شهر زندگی می کردیم، به فکر همه بودیم بجزخودمان، ولی وقتی آن شب مراسم بزرگداشت طوفان را برگزار کردیم انگار بخود آمدیم، وقتی هم طوفان رفت، همه تکان خوردیم، به آینده اندیشیدیم، به بی پناهی هنرمندان، به روزهای نه چندان روشن فردا، همین سبب شد هنرمندان احساس کنند می توانند همه زیر یک سقف بیایند، می توانند هم صدا برای یک همکار قدمی بردارند، بنظر من این انجمن که دارد پا می گیرد، از همان رویداد نشئت می گیرد، از همان شب بزرگداشت طوفان و سفر ابدی اش، نشئت می گیرد.
امیدوارم این همبستگی و رفاقت، دوام یابد، ما بتوانیم دست در دست هم، برای آینده خود، پیش بینی ها و پیشگیری ها، راه های دوام و ماندگاری و راحتی خیال را فراهم سازیم.

1353-9

در این یکی دو سال اخیر به موزیک بین المللی و یا موزیک داخل ایران هم گوش  می دادی؟
– من همچنان طرفدار مدانا و سلین دیان هستم،همه آهنگها وفعالیت هایشان را زیرنظر دارم عاشق صدای پاواروتی هستم، باصدایش به عالم دیگری می روم.
از خوانندگان داخل ایران به صدای محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری و رضا صادقی گوش میدهم و واقعا صدایشان را دوست دارم.
خیلی از هنرمندان داخل چه در زمینه موزیک و چه سینما و تلویزیون، مرتب به ترکیه می آیند، من با آنها دیدارهای خوبی داشتم. باید به این نکته توجه کنید که اگر هنرمندان مقیم لس انجلس نبودند، موسیقی ایرانی فراموش میشد، و دیدیم که اکثر هنرمندان داخل نیز از همین خوانندگان الگو برداشته اند.
شنیدیم اخیرا جراحی کرده ای؟
می گوید: برای هنرمند، زیبا و شکیل شدن،  یک امر ضروری است، و من اینکار را می پسندم، اگر من هم نیازی ببینم به سراغ یک جراح برجسته آقای دکتر نجفی می روم.
شهره از نظر احساسی کجا ایستاده؟ عاشق است؟ قصد ازدواج ندارد؟
– من همیشه عاشق کارم بودم، بجرات تا امروز مردی که درحد کمال باشد، پیدا نکردم، فکر نمی کنم به این زودیها هم پیدا کنم الان در زندگی دلبستگی های عمیقی در جمع خانواده و دوستان خود دارم، طناز دخترم که اینروزها لایسنس ریل استیت و دوره میکاپ آرتیست راگذرانده، بمن انرژی و عشق فراوان میدهد من برادر خوب وعزیزی چون شهرام صولتی و همسر نازنین اش نارینه صولتی را دارم و خانواده بسیار مهربان شهبازیان که همه شان را دوست دارم.
من گیتا یار مهربان وفداکار همیشگی خود را دارم، من دوست نازنینی چون پرویز پرگاری طراح داخلی خوش سلیقه و معروف را که همیشه یاور من است دارم. میترا صبوری را دارم که چون دوستی مهربان پشتیبان من است هنرمندان خوبی چون زاره ،محمد، بدری عزیز را دارم، من با این همه یاور و دوست و فامیل، نیازی به عاشق شدن ندارم، عشق را از همین عزیزان می گیرم. من دوستان دیگری هم دارم که همیشه در قلب من جای دارند.
فیس بوک و وب سایت ات را چه کسانی تهیه می کنند؟
– وب سایت من:

 

www.shohrehsolati.com

 

را دوستان خوبم: شمیلا،سجاد، شیلا و فریدعزیز همراه با فیس بوک من آماده می کنند.