1362-2

1362-10

امید عزیز ما با شما رو زمین بودیم!  رو ابرا، چه خبر؟ همه ما با شنیدن این خبر مسرت بخش  شوکه شدیم البته چه کسی‌ بهتر از شما که هم صدا داره هم تیپ خوبی‌ داره و هم با تجربه است به ما بگو چطور این اتفاق افتاد و چطوری از کمپانی ` وارنر برادرز ` سر در آوردی ؟
قبل از هر چیز باید بگم آنقدر خوشحالم و شکر گذار خدا هستم که این موقعیت بزرگ رو برای من فراهم کرد و شاید به جرات می‌تونم بگم که این یکی‌ از مهمترین کارهای زندگیم در این زمان هست . داستان از اینجا شروع شد که همیشه در ذهنم مثل هر خواننده‌ای دوست داشتم که نه تنها در کشور خودم بلکه در کشور‌های دیگه و ملیّت‌های دیگه هم منو بشناسن و هم بتونم با زبانهای مختلف بخونم که شما در کارهای من شاهد خوندن من به زبان ترکی‌ استانبولی بودید که نشون میده این علاقه و شوق از بدو شروع کار هنری من با من بوده و هست ، ۲ سال پیش با شخصی آشنا شدم که در کشور سوئد زندگی‌ میکنه و یکی از تهیه کنندگان و سازندگان کمپانی ` وارنر برادرز ` در اروپا هست با نام آقای ” فرهاد زند ” ما در طول این مدت با صحبت‌های که با هم داشتیم ایشون به من پیشنهاد همکاری کرد و از من خواست که در یکی از پروژه بزرگ ایشون با یکی‌ از بزرگان موزیک دنیا همکاری کنم که من هم با کمال میل پذیرفتم  . و اون هنرمند کسی‌ نبود جز ` توماس آندرس `؛ از ` مدرن تاکینگ `
امید عزیز ما شنیدیم که هنرمندان بزرگ دنیا وقتی‌ با خوانندگان کشور‌های بلوک شرق از جمله خوانندگان عرب و ترک و روسی همخوانی میکنند مبالغ زیادی از آنان برای همکاری دریافت میکنند آیا شما هم هم بابت این همکاری پولی‌ پرداخت کردید ؟
سوال جالبی‌ کردید من آخرین خبری که از “توماس آندرس” از ” مدرن تاکینگ” داشتم ایشون ۲ سال پیش با یکی‌ از خوانندگان کشور روسیه همخوانی کرد و مبلغ هنگفتی از ایشون دریافت کرد فقط برای خواندن و همکاری در ویدئو ، ولی‌ خوشبختانه ایشون با دیدن سابقه کاری من نه تنها هیچ درخواستی نکرد بلکه با کمال احترام از من خواست که با ایشون چندین کنسرت در سراسر دنیا داشته باشیم که من با کمال احترام و افتخار پذیرفتم.

1362-8

امید عزیز از آهنگی که با هم خوندین بگو اسمش چیه و آیا برای این کار ویدئو هم ساختید و کی‌ این کار به بازار میاد و چه کمپانی این کار رو پخش خواهد کرد؟
شما چند سوال کردید اجازه بدین که یکی‌ یکی‌ جواب بدم اول اینکه اسم این آهنگ هست ” کشور دنیا ” و یا ” ما با هم یکی‌ هستیم ” که البته این ترجمه اسم آهنگ است این آهنگ ساخته آقای فرهاد زند و آهنگساز مدرن تاکینگ  به نام ” اووه” است که با هم همکاری کردند تنها دلیش هم این هست که این آهنگ هم باید طعم شرقی‌ داشته باشه هم غربی که کار نسبتا مشکلیه که خوشبختانه این ۲ نفر از عهده این کار به خوبی‌ بر آمدند ، در ابتدا کار قرار بر این بود که من فقط قسمت فارسی کار رو به زبان خودمون بخونم و قسمت انگلیسی رو  “توماس” بخونه ، یک لحظه به خودم گفتم این فرصت مناسبی است که من شانس خودم رو به زبان انگلیسی امتحان کنم که البته اکثر دوستان همکار با من مخالف بودند ولی‌ بعد از شنیدن، نظرشون عوض شد در نتیجه از توماس هم خواستیم که ایشون هم یک قسمت  فارسی بخونه که بطور باور نکردنی اصلا با این کار، آهنگ از این رو به اون رو شد ،معمولا ما وقتی‌ کارهای خودمون رو زیاد می‌شنویم برامون عادی می‌شه ولی‌ به جرات می‌تونم بگم که من هر بار این آهنگ و ترانه رو میشنوم برام تازه است.
ترانه این آهنگ زیبا رو یکی‌ از بهترین ترانه سرا‌های خوبمون خانوم «مینا جلالی» سرود که در اینجا از ایشون یک بار دیگه تشکر می‌کنم . آهنگ ساخته شد و اجرا شد ما برای ویدئو داشتیم تصمیم میگرفتیم که من فقط پنجاه در صد حق تصمیم گیری رو داشتم ولی‌ دوست داشتم که این ویدئو رو بچه‌های خودمون بسازند که اونها هم سهمی از این کار برده باشند اسم چند نفر به میان آمد و ما از این ایشون خواستیم که برای ما داستان ویدئو رو بنویسند که در بین این همکاران عزیز داستان آقای«الک کارتیو» مورد تائید توماس، فرهاد  و من واقع شد این ویدئو در  آمریکا و  اروپا در شهر‌های مالمو سوئد و کپنهاک ضبط شد. و من برای اولین بار با آقای توماس آندرس در کشور سوئد دیدار کردم ، باید بگم بقدری ما دو نفر با هم کلیک کردیم که حتا خودم هم حدس نمی‌زدم. این انسان بقدری سر بزیر بود که من نمیتونستم هضم کنم کسی‌ که ۱۳۰ میلیون آلبوم فروخته و سالنهای ۳۰،۰۰۰ نفر رو پر کرده و همه دنیا اونو میشناسن و براش احترام دارند مخصوصا ما ایرانی‌ها چطور می‌تونه با این همه شهرت هنوز عوض نشده باشه، من همیشه برای چنین هنرمندانی احترام قائلم چون هر کسی‌ تحمل بار شهرت رو نداره خیلی‌‌ها هستند که به محض مشهور شدن خودشون رو گم میکنند چون تحمل این وزن سنگین رو ندارند و کسی‌ که با این شهرت عوض نشه یعنی‌ که قابل احترام هست، و مهم تر از این‌ها اینه که بعد این گذشت سالیان دراز موفقیت شون باعث نشده که در یک جا متوقف بشن و هنوز میخوان بیشتر و بیشتر به جلو برند این برای من بهترین نشانه‌ از یک هنرمند جهانی‌ است.
وقتی‌ با توماس صحبت می‌کردم از من می‌پرسید که از ایران براش بگم و فرهنگ مون، حتا از شرایط ایران در حال حاضر می‌پرسید و دیدم خیلی‌ در مورد ما کنجکاو است و دوست داره ما رو بیشتر بشناسه من هم تا جای که می‌تونستم از خودمون تعریف کردم که براش خیلی جالب بود و بهش یاد دادم که همدیگر رو با پسوند “جان” صدا کنیم من بهش می‌گفتم “توماس جان” ایشون هم میگفت “امید جان” من و توماس در طی‌ این یک سال، فرصت خوبی‌ برای آشنایی و برنامه ریزی‌های آینده با هم داشتیم که ظاهراً به امید خدا تا اینجا همه چیز خوب داره پیش میره ، در میان همین صحبت‌ها در مورد پخش این آهنگ صحبت شد و قرار بر این شد که  کمپانی«سونی» این آهنگ رو پخش کنه و قرار داد بسته شد وقتی‌ این قرار داد رو می بستیم مسئول «سونی رکوردز» یک جمله گفت که قلبم به طپش افتاد عین جملش رو میگم گفت “اگر این کار رو مردم شما حمایت کنند هنرمند بعدی با انتخاب شما”.
یک لحظه اون تصویر بزرگ رو در ذهنم مرور کردم که اگر مردم ما فقط همین هموطنان عزیز خارج از کشور این کار رو حمایت کنند یک نماینده برای خودشون در دنیای موزیک خواهند داشت . براتون اتفاقی‌ رو که همین پارسال افتاد رو مثل میزنم “گانگنام ستایل” یک خواننده گمنام  در دنیا با حمایت مردم خودش تبدیل به یک چهره جهانی‌ شد فقط کاری که مردم کردند این بود که میلیونها انسان هموطن ایشون به گوگل هجوم بردند و این خواننده گمنام یک شبه شهرت دنیایی پیدا کرد و نام کشور و هم زبانان خودش رو به گوش دنیا رسوند من کارم رو به نحو احسن انجام دادم و یک سال عمر خودم رو همراه با خرج بسیار سنگین گذاشتم و حال نوبت شماست که نشون بدین ما آیا لیاقت اینو داریم که وارد موزیک دنیا بشیم یا نه ؟
زمان پخش این آهنگ و ویدئو قرار شد روز ۹ آگست باشه و امیدوارم که این کار به دل‌ مردم دنیا مخصوصا هموطنان عزیز خودم و تمام پارسی‌ زبانان دنیا بنشینه و من بتونم به سهم خودم یک نماینده برای شما در موزیک دنیا باشم.

1362-9