1367-2

1367-3

«حامد حدادی» چهره محبوب بسکتبال ایران و عضو NBA، که اینروزها هنوز برای تیم بسکتبال فنیکس سانز آریزونا بازی میکند، از یک رویداد بزرگ قهرمانی در آسیا بازگشته است ضمن اینکه بعنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت ها برگزیده شد.
حامد حدادی و تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی در مسابقات جام ملت های آسیا، در واقع سال آینده بعنوان نماینده بسکتبال آسیا درمسابقات جهانی در اسپانیا شرکت می کنند.
«حامد» ستاره تیم ملی بسکتبال ایران بعد از پیروزی در برابر تیم حرفه ای و پر قدرت فیلیپین و دستیابی به قهرمانی جام ملت های آسیا با همان فروتنی همیشگی می گوید از اینکه مردم ایران را خوشحال کردیم بسیار شادم و افتخار می کنم که با پیراهن تیم ملی سرزمینم به این قهرمانی دست پیدا کردم. باید از همه مردم ایران تشکر کنم بویژه آن هموطنانی که در سالن مسابقه حضور داشتند و با تشویق ها و هوراکشیدن هایشان، ما را به این مقام رساندند و این قهرمانی هدیه کوچکی است برای مردم مان، که در اصل سبب شدند بسکتبال ایران به حق و حقوق واقعی خود دست یابد.

1367-4

«حامد» می گوید زمان برگزاری مسابقات، جام ملت ها در سال 2011، ما پر از انرژی و شوق بودیم و پیروزی خود را قطعی می دانستیم ، ولی بدلیل یک اشتباه، حذف شدیم و من ترجیح دادم در سکوت فرو بروم، دیگر حرفی نزنم تا درآینده با پیروزی قطعی، حرفهای دلم را بزنم. باور کنید حادثه 2011، یک  کابوس بزرگی بود، همه آرام و قرار ما را گرفت ولی وقتی به پیروزی بزرگ خود در مانیل رسیدیم، من از شوق گریه کردم و دربرابر خدای خودم سجده کردم.من وهمه بچه های تیم در این دو سال در برزخ بودیم، رنج کشیدیم و حادثه اردن از ذهنمان پاک نمی شد، اگر دو سال قبل از شدت اندوه اشک ریختیم امسال از شدت شوق گریستیم.
درتمام 2 سال گذشته من هر جا میرفتم با سئوالات و کنجکاوی زیادی در  مورد آن  شکست روبرو بودم، می خواستم به همه بگویم که همه تیم سعی خود را کرد، ولی درآخرین لحظه یک اشتباه، سبب حذف ما شد و دو سال اندوه را برایمان به ارمغان آورد.

1367-6

حامد در مورد پیروزی بزرگ تیم ایران بر تیم پرقدرت فیلیپین در برابر 20 هزارتماشاگر فیلیپینی می گوید: مردم فیلیپین بسیار عاشق ورزش بویژه بسکتبال هستند، مردمی بسیار منطقی ومهربان، که در پایان بازی به تشویق ما آمدند و برای انداختن عکس، هجوم آوردند و هر کدام ما را به خانه خود دعوت می کردند. اصولا امسال 15 تیم شرکت کننده همه آمادگی کامل داشتند، همه برای رقابت سالم آمده بودند حرکت تیم ما برای رسیدن به قهرمانی با رفتن به ویلیام جونز آغاز شد بعد به مانیل رسیدیم و در مقابله با تیم های قوی چین و کره جنوبی، بسیار آماده تر و هماهنگ تر شدیم چون با تاکتیک های مربی تازه آشنا شدیم، فضا را شناختیم بازیکنان را بررسی نمودیم و برروی تیم های کوچک و بزرگ مطالعه کردیم و نقاط ضعف و قوت شان را شناختیم یادتان باشد که تیم بسکتبال فیلیپین و نایب قهرمان آسیا تا امروز 5 بار قهرمان آسیا شده، و مردم این سرزمین علاقه و شناخت عمیقی درباره بسکتبال و رقابت ها دارند.

مقام ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا

حامد حدادی با فروتنی خاصی درباره مقام بزرگ خود، ارزشمندین بسکتبالیست آسیا می گوید بنظرمن این مقام شایسته و حق مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان دو بازیکن توانای تیم ملی است، از دیدگاه من 5 بازیکن اصلی تیم ملی بعنوان اعضای تیم منتخب آسیا باید انتخاب می شدند.
حامد که علاوه بر این مقام، بعنوان بهترین سنترآسیا بهترین بازیکن فینال انتخاب شده،همه این موفقیت ها را مدیون مردم سرزمین خود می داند.

1367-7