1405-2

1405-3

دکتر بیداری می گوید:
من پیمان بیداری هستم که در سال 1969/1347 در تهران متولد شد و تا کلاس چهارم ابتدایی در دبستان اندیشه تحصیل کرده ام. دوران کودکی ام بسیار خوب بود. با اینکه قبلا هم به امریکا سفر کرده بودم در سال 1979/ 1357 با تلاش و مشکلات فراوان مقیم امریکا شدم. این دوران، دوران سختی بود. خیلی از فامیل و دوستانم را دیگر ندیدم و در رویای دیدار خانه مادر بزرگ که بوی غذاهای خوش همیشه در آن می پیچید بودم. زندگی ام برای همیشه عوض شد. اگرچه برایم دردآور بود که می دیدم پدر ومادرم با چه تلاشی زندگی جدید خود را ساختند، تلاش آنها درسی برای من شد که مردی باشم که امروز هستم.
از پدرم صداقت، شجاعت و سرسختی و ایستادگی بر علیه بی عدالتی را یاد گرفتم. ازمادرم قدرت، محبت و عشق را آموختم، مادرم خانمی بود متکی به خود و یک زن متفکر، روشنفکر مقاوم و استوار بود. با پشتیبانی و راهنمایی پدر و مادرم در سال 1994 در رشته تاریخ و فلسفه  لیسانس گرفتم و سه سال بعد با درجه ممتاز که شاگرد اول کلاس بودم به دریافت درجه دکترای حقوق نائل شدم و بعد از سه ماه امتحان State Bar را با موفقیت گذراندم. با اینکه از طرف چندین دفتر حقوقی پیشنهادات پر درآمدی برایم شده بود در سال 1998 به منظور کسب تجربیات کافی در امور حقوقی به استخدام دولت در آمدم. در ابتدا به عنوان دادستان «Prosecutor» در تعقیب و مجازات مجرمینی که به کودکان ظلم و یا تجاوز جنسی کرده بودند مشغول کار شدم و بیش از صدها متجاوز به کودکان را محکوم نمودم.
در سال 2001 به عضویت انجمن ملی طرفداران کودکان در آمدم و دو بار به موسسه ملی حقوق اطفال (NIJN) دعوت شدم تا چگونگی تحت تعقیب قرار دادن متجاوزین به کودکان و بازسازی خانواده آنها را به متصدیان  مربوطه آموزش دهم- چندین بار در دادگاه های تجدیدنظر در دفاع از کودکان شرکت کردم.رئیس دیوان عالی آن دادگاه به عنوان ستایش لقب
«An attorney with both a brain & a  heart»  بمن داد.
در سال 2004 به دادستانی از املاک در مقابل هر نوع نقض قانون نسبت به ساخت و استفاده از ملک و خطرات زیست محیطی مشغول کار شدم. در آن زمان درکنفرانس (Giemla) در موارد نزاع مالکیت و حل و فصل آن سخنرانی کردم.
ضمناً بیش از 6 سال در دانشگاه  UC. Riverside  استاد Advanced  Legal  Research & Writing بودم.
در سال 2007 پیش نویس سه قانون در موارد
Anti- Pollution
Anti – Gang
Administrative Hearing
را دادم که هر سه به تصویب نهایی رسید و به صورت قانون در آمد. من بعنوان نویسنده و سردبیری نشریه وکلا سالها فعالیت داشته ام و این نشریه در تمام کتابخانه های قانونی امریکا و در بیش از 300 کتابخانه بین المللی مورد استفاده همگان است.
در انجام کارم جدی و نترس هستم و باوجودی که چندین بار وسیله تبهکاران تهدید به قتل شده بودم یکی از خطرناک ترین گنگ ها (Gangs) را به تبعید محکوم کردم.

1405-4

از سال 2008 تا 2014 وکیل پلیس بودم در طول این سالها پرونده های متعددی را که برعلیه پلیس در موارد
Civil Right Violations, Excessive Force, Unlawful arrest or search, Discrimination, Religious Rights, Prison Conditions
در دادگاه های فدرال با موفقیت انجام داده ام. در این دوران حتی وکیل وکلای دادگستری هم بوده ام بعد از کسب تجربیات با ارزش از اول ژانویه امسال اقدام به تاسیس دفتر وکالت خود نمودم و اکنون در خدمت هموطنان عزیزم هستم.
چندین بار Jury Trial را با موفقیت به نجام رسانده ام و برای حضور در دادگاهها و هیئت ژوری عادت کرده و لذت میبرم. علاوه بر اطلاع کافی از قوانین و قدرت بیان یکی دیگر از رازهای پیروزی در دادگاه های کالیفرنیا و فدرال انتخاب هیئت ژوری مناسب است. من به راحتی موکل خود را به حق قانونی اش میرسانم. اکنون توان  واراده زیادی در دفاع از حق هم وطنانم در هر دادگاهی را دارم و درحال حاضر افتخار آنرا دارم که وکیل یکی از قضات ایرانی در امریکا هستم.
ایرانی ها مردمی بسیار سربلند، با شرف و سخت کار و در انجام امور موفق ترین هستند- افتخار می کنم که ایر انی ها پیشقدم تاریخ تمدن بشری هستند. من آرزو دارم همه هموطنانم، همیشه وهمواره کمک یکدیگر باشند و به درد هم برسند.

***

مصاحبه شنیدنی با دکتر پیمان بیداری هفته آینده از رادیوجوانان در باره انتخاب مناسب وکیل پخش خواهد شد.

1405-8