1413-2

1413-5

دکتر مایا رومانتیر هوتاسویت و یا درواقع سناتور مایا رومانتیر، را یک فرشته فریادرس می شناسند، دکتر رومانتیر در اندونزی بدنیا آمده، ولی به دنیای بدون مرز و پیوند قلب ها باور دارد، او از اندونزی، تا هند، تا دورترین مناطق آسیای  دور و میانه ، تا قلب افریقا، تا هر نقطه که انسان نیازمند و بیماری وجود دارد تا آن گوشه تاریک که کودکی بیمار و معلول ناله می کند، حضور دارد.
دکتر رومانتیر یک خواننده بین المللی و محبوب صدها میلیون نفر در آسیا بویژه اندونزی و سرزمین های دیگر است. وهمین 22 جون در کالیفرنیا یک کنسرت بزرگ بنام
 Friendship Concert& Interfaith Prayer Peace&برپا داشت و سالن پر از انسانهایی شده بود، که او را با همه قلب خود می شناسند و با همه کلام خود ستایش می کنند.
دکتر رومانتیر ایران را می شناسد، به ایرانیان علاقه خاصی دارد، سرزمین ما را یک سرزمین تاریخی وغنی از فرهنگ وهنر می شناسد و می گوید دلم می خواهد در آهنگ دیگری که برای صلح جهانی می خوانم در آنها کلام و شعر پارسی نیز باشد.
دکتر رومانتیر که طی همین ماه، بعنوان سناتور وارد سنای اندونزی 300میلیونی میشود، انسانی خاکی و افتاده است که با درد کودکی می گرید و با فریاد کمک بیمار شکسته و دردمندی از جا می پرد و به آن سوی قاره ها پرواز می کند.
دکتر رومانتیر حدود 10 سال پیش با یکی از بزرگترین سرمایه داران و بیزینس من های اندونزی تاکالاهوتا سویت ازدواج کرده و شانه به شانه هم، جهان را زیر پا می گذارند تا به بنیادهای خیریه یاری برسانند. در مراسم ازدواج ایندو، همه نخست وزیران سابق، وزرای سابق و امروز، نماینده رسمی پاپ پل دوم رهبر واتیکان، سفرای کشورهای مختلف، هنرمندان برجسته حضور داشتند.
دکتر مایا از تین ایجری می خواند شعر می سراید، ملودی خلق می کند، با صدای جادویی خود در بزرگترین مراسم خوانده است، در رشته های مختلف از جمله فلسفه و خدمات انسانی و اجتماعی در دانشگاههای معتبر جهانی از جمله امریکا تحصیل کرده است.

1413-6

و در طی سالهای 1976 تا امروز به دریافت جوایز ارزشمندی نائل آمده، از خواننده تین ایجر محبوب برگزیده سال 76 تا صدرنشین در رشته مدلینگ، ملکه و دختر شایسته سال 1980 اندونزی به دریافت جایزه طلایی خواننده پاپ، شیک ترین زن سال 1980، برپایی بنیاد و انستیتوی مایاگیتا  در جاکارتا، برنده جایزه ویژه سال 1991 جایزه زن سال در سال 1992، برگزیده فعال ترین زن سال در همان سال، جایزه بهترین زن و جوان ترین مقام مدیریت در سال 93 برنده بالاترین جایزه فرهنگی اندونزی و برگزیده میس فرهنگی سال 94، برگزیده بهترین زن در رشته فعالیت های انسانی و معنوی و تلاش برای حفظ محیط زیست. دریافت جایزه مادام العمر بعنوان برگزیده ترین زن فعال در بیزینس جهانی، انتخاب سفیر صلح جهانی، و جوایز بزرگ وارزشمند دیگری که هیچ زنی در آن سرزمین به آن ها دست نیافته است.
دکتر رومانتیر درضمن یک فشن دیزاینر هنرمندی است که برند خود را دارد و کمپانی تولید لباس های مختلف دارد که در سراسر جهان عرضه می شود.
دکتر مایا به انتشار کتاب Life is a Blessing دست زد، بعنوان نماینده آسیا در بزرگترین کنسرت جهانی در زمینه انسانی و پروژه افریقا در سال 2002 در رم روی صحنه رفت، روز جهانی صلح را در سازمان ملل با برافراشتن مشعل صلح نشان داد.
دکتر مایا بارها بدیدار پاپ ژان پل دوم رفته و از سوی او بدلیل خدمات انسانی خیریه اش مورد تائید و تقدیر گرفته و با دستهای مهربان و دعای خیر او بدرقه شده، این دیدارها از سال 1991 و 2002 صورت گرفت، ضمن اینکه بدلیل همین تلاش ها مورد تشویق مادر ترزا بود، بارها با او دیدار کرد و در بسیاری از ماموریت ها با او همراه شد.
مایا رومانتیر در دانشگاه های معتبر به دریافت مستر و P.H.Dدر رشته های جامعه شناسی، فلسفه جهانی، مذهب شناسی نائل شد و همه زندگی خود را وقف حضرت مسیح کرد و در همین مسیر با کمک شوهرش چند یتیم خانه در سرزمین خود، در هند، در افریقا برپا داشت و با قبول همه هزینه هایش به یاری بچه های معصوم و بی پناه رفت. در ضمن سرود صلح  و انسانیت را با کمک مردم، رهبران و فرماندهان ارتش، مقامات سازمان ملل، اجرا کرد که سازمان ملل متحد این سرود انسانی را مورد تائید قرار داد.
نه تنها در سراسر اندونزی بلکه سراسر هند، آسیای دور و میانه، در قلب افریقا، مایا رومانتیر را خوب می شناسند، همه دردمندان، دستهای نوازشگر و چهره همیشه مهربان و صدای او را به یاد دارند و شما به جمع بچه ها، یتیم خانه ها، خانه سالمندان، بیمارستان ها، هر جا سر بزنید، نشانه ای از دکتر مایا رومانتیر خواهید دید.

1413-7