1424-2

1424-3

«پرویز» خواننده خوش صدایی، که درست در سالهای رکود موزیک به میدان آمده، با موفقیت خوبی روبرو شده. خود می گوید مردم در پی صداهای تازه هستند و اگر پیش کسوتان از تازه نفس ها حمایت کنند، اگر راه صحنه های بزرگ را برایشان بگشایند، اگر آنها را زیر پر و بال خود بگیرند، همانگونه که در ایران رسم بود، همانگونه که درجامعه امریکایی و اروپائی، اسپانیش، حتی عرب و ترک رسم است، آینده موزیک ایران عوض میشود، تازه نفس ها، با بهره از تکنیک های جدید و شیوه های نو، این هنر را با هدایت پیشگامان خود نجات می دهند.
پرویز از اینکه با وجود موفقیت آلبوم رنگ چشات، هنوز کنسرتی برپا نداشته می گوید: من شخصا سرمایه ای ندارم که کنسرت بگذارم، اگر شانس با من یاری کند، با یک خواننده پیش کسوت و پیشگام روی صحنه بروم، مسلما با توجه به گل کردن آلبوم هایم، در صحنه پرواز خواهم کرد. 
حضور یک خواننده جدید و یا کم سابقه در کنار یک سوپراستار، هیچ چیزی از آن چهره نامدار کم نمی کند، ولی یاریش سبب میشود، راه ها بروی آن خواننده باز شود.
ما در شوهای بزرگ امریکایی، شاهدیم که سوپراستارهای بین المللی با مهربانی خاص، با دلسوزی و فروتنی خاص، جوان ترها را روی صحنه معرفی می کنند و با آنها همصدا می خوانند. ما شاهد بودیم سلین دیان، مدانا، تونی بنت، قبلا فرانک سیناترا، دین مارتین، تام جونز، خوانندگان حتی گمنام را به مناسبت هایی روی صحنه بردند، چون در آنها استعدادهائی دیدند و آنها را یکشبه به ره صد ساله بردند.
ماحتی در جامعه ایرانی هم چند مورد مهمی را شاهد بودیم، حدود 27 سال پیش عارف، ویگن، لیلا فروهر، مرتضی، ستار با دو خواننده بسیار جوان و تازه نفس اندی و کورس روی صحنه یک آهنگ ملی خواندند که جاودانه شد و این دو خواننده محبوب همگان شدند. دیدیم که ابی خواننده برجسته و پیشکسوت، آهنگی با آرش خواند و به او اعتبار داد چرا نباید این حرکت های زیبا تکرار شود؟
من اعتقاد دارم اینروزها، بهترین زمان این همکاریها و باز کردن راه خوانندگان جوان تر است. جالب اینکه ما حتی گاه در اجرای ترانه ها و آهنگهای چهره های با سابقه دچار مشکل می شویم بعضی ها حاضر نیستند بهترین آثار خود را به خوانندگان جوانتر بسپارند، همین سبب میشود،همه نگاه ها به سوی ترانه سرایان و آهنگسازان داخل ایران باشد، گرچه کم کم خوانندگان با سابقه هم این ارتباط و همکاری را آغاز کرده اند.

1424-4

اگر خوب دقت کنید می بینید که عدم همکاری و همبستگی میان خوانندگان مقیم خارج سبب شده، تا خوانندگان داخل ایران بمرور صحنه های خارج را تسخیر کنند. من مخالف اجرای کنسرت های آنها نیستم ولی نه به قیمت بیکار ماندن بسیاری از خوانندگان مقیم خارج.
من 20 سال است دارم میخوانم، ولی می بینم نوعی باندبازی در محیط هنری ما وجود دارد که گاه لطمه اش به چهره های قدیم هم می خورد، من در این 20 سال کار خودم را کرده ام، در خیلی از جشن های بزرگ بمناسبت سیزده بدر، مهرگان روی صحنه برای هزاران نفر خوانده ام، جالب است بدانید در زمان اجرای برنامه ضمن احترام به بزرگترها، می کوشم چهره های جوانتر را معرفی کنم، حتی با آنها همصدا بخوانم  ودیده ام که چقدر مردم توجه وعلاقه و تشویق نشان میدهند.
پرویز در مورد اینکه آیا خوانندگی  زندگیت را تامین می کند؟ می گوید من خوشبختانه یک بیزینس من در جامعه امریکایی هستم، در کار تولید و فروش لباس هستم، از کارم راضی هستم، ولی عاشق خواندن بوده و هستم، هیچگاه خودم را هنرمند معرفی نکردم، چون من ازمیان مردم آمده ام، برای آنها خوانده ام، از جنس خود مردم هستم بهمین جهت بدنبال کسب درآمد در این راه نبودم، ولی گاه دلم از بعضی دست اندرکاران حاشیه هنری می شکند وبا خودم می گویم اگر میان هنرمندان همبستگی بود، اگر خانه و کانونی داشتند، سر و سامانی دراین کار بود، این همه دلواپسی و نگرانی وجود نداشت، برای کپی کردن ها، دان لودکردن ها، از بین رفتن حقوق خوانندگان در کنسرت ها، دست بدست هم می دادند. بارها خوانندگان خواستند کانون و انجمن راه بیاندازند ولی دیدیم چند نخاله جلوی این کار را بخاطر منافع خود و بزرگ کردن خود گرفتند.
پرویز درباره محتوای آلبوم رنگ چشات می گوید:
این آلبوم که با حمایت و هدایت شرکت ترانه آقایان وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریایی در سراسر جهان پخش شده که همیشه خود را مدیون شان می دانم با آهنگها و ترانه های: رنگ چشات، بیقرار، عطر، مرا تنها نذار، دریا، منتظرت هستم، سپیده دم، خیالی نیست، خانوم خونه، وطن همراه است، که آهنگسازان با سابقه وجدید در آن همکاری دارند. محمد مقدم، مسعود فردمنش ، پوریا نیاکان، فریدون آشنا، پیربی ، محمد ستاری، رحمان شکوفه پور، داود رستمی و بچه های درون: احسان گوهری، سعید، علی ای که قشنگ ترین آهنگهایشان را بمن دادند که سپاسگزار یکایک آنان هستم.
موزیک ویدیوهای این آلبوم را بهنام مکری با همه توانایی خود ساخته است و ممنونش هستم.
پرویز می گوید من هنوز با گوش دادن به آهنگهای زیبای پیشگامان می آموزم آهنگهایی که مارتیک، معین، شهره و شهرام صولتی خوانده اند، آهنگهایی از دورن ایران با صدای شهرام شکوهی، رضا صادقی و علیرضا روزگار.

1424-5