1427-2

1427-5

شادمهر عقیلی خواننده، نوازنده و آهنگساز سرشناس و محبوب، تورجهانی خود را از امریکا آغاز کرده، توری که از 15 نوامبر در سیاتل، 29 نوامبر در هیوستن، 12 دسامبر در فنیکس و پس از آن در سانفرانسیسکو و سپس در نقاط دیگر جهان اجرا میشود.
شادمهر عقیلی درواقع علاوه بر کار موزیک، بازیگر هنرمند سینما هم به حساب می آید و در فیلم های «پر پرواز» ساخته خسرو معصومی و شب برهنه ساخته سعید سهیلی توانایی خود را نشان داد.
شادمهر از سال 1376 خوانندگی را آغاز کرد و در آلبوم های پرفروش چون بهارمن، فصل آشنایی، نازنین آثاری زیبا خواند، ولی با آلبوم مسافر با آثار خودش، رکورد فروش را شکست سپس با آلبوم «دهاتی» تحولی در موزیک روز پدید آورد. و رکورد دیگری برجای نهاد و بدنبال نمایش فیلم ها و حساسیت هایی بروی فیلم و آلبوم هایش ایران را ترک گفت.
ارائه آلبوم «آدم فروش» و «حالم عوض میشه» از سوی کمپانی آونگ، نشان دادکه شادمهر گستره محبوبیت زیادی دارد که شامل سنین مختلف میشود.

***

آقای شادمهر عزیز، خیلی ها شادمهر عقیلی را از نسل عصیان داخل ایران می دانند، نسلی که فریاد خود را از طریق موسیقی و آواز و ترانه به گوش ها می رساند، نسلی که با هنر خود مرزهای سکوت و سانسور و فناتیسم را شکسته است.
آیا خود شما که با چنین اندیشه ای خواندی، ساختی، نواختی و بعد از ایران بیرون آمدی، نسل خود را چگونه تعریف می کنی؟
– من همیشه سعی کردم با دلم کار کنم و برای مسیر هنریم تا امروز تصمیم بگیرم و فکر میکنم نمی توانیم مرزی را بین نسلها در موسیقی قایل بشویم چون هنر زمان و مکان نمیشناسد و در جایی که باید، تاثیر خودش را میگذارد و مستقیما با روح و ذات بشری در ارتباط است که همه یک سرمنشا دارند، بنا براین من خودم را از نسل خاصی نمیدانم و فکر میکنم هر کسی میخواهد کار هنری انجام بدهد، نباید فقط به زمان خودش فکر کند، بلکه باید به سالها بعد و دوره های تاریخی بعد فکر کند و اثرگذار باشد، حالا اینکه من چقدر در این مسیر موفق عمل  کردم را باید به عهده زمان و قضاوت مردم گذاشت.

1427-6

آیا شما هم اکثریت خارج نشینان را آسان پسند می دانی، یا گناه را بر گردن گروهی خواننده و آهنگساز و ترانه سرای آسان ساز و باری به هرجهت می اندازی؟
-من سعی میکنم قضاوت نکنم و حکم صادر نکنم. اما فکر میکنم مهم اینکه مردم ساده پسند نیستند و اتفاقا خیلی هم باهوشند و در نهایت از کاری لذت میبرند که از بار هنری خوبی برخوردار است و فرقی نمیکند که داخل یا خارج کشور باشند و همه جا کارهای خوب تولید میشود.
در اجرای کنسرت های مشترک با ابی، چه حال و هوایی داشتی؟
– خوب همکاری با ابی عزیز همیشه دوست داشتنی بوده وهست، بعد از تورهایی که باهم اجرا کردیم حتما باز هم این همکاری را در آینده ادامه خواهیم داد.
اصولا تا چه حد علاقمند اجرای چنین کنسرت هایی هستی و عکس العمل آنرا در میان مردم چگونه دیدی؟
– به نظرم همکاریهایی از این دست اگر دو هنرمند باهم ازلحاظ موسیقایی و …  خوب مچ بشوند اتفاق خوبیست و از آن استقبال میشود.
در تور جدیدی که در پیش داری، آهنگ ها و ترانه های جدیدی اجرا می کنی؟
– در تور جدیدم که در سراسر دنیا خواهد بود آهنگهای آلبوم جدیدم و آهنگهای قدیمی را با تنظیم هایی مدرنتر اجرا خواهم کرد و برنامه ای متفاوت با آنچه تا امروز داشتیم ارایه خواهیم کرد
خودت با شادمهر خواننده راحت تری، یا شادمهر نوازنده و آهنگساز؟ با کدامیک احساسی تر با دوستداران خود رابطه برقرار می کنی؟
– خوب من اول با نوازندگی شروع کردم و بعد رفتم سراغ خوانندگی، اما در هر دو باید بیشتر تلاش کنم برای موفقیت بیشتر و هنوز به جایی که میخواهم نرسیدم و در کل همه اینها فقط وسیله ایست که من احساس و دغدغه هایم را به مخاطبین خود انتقال بدهم.