1429-2

1429-3

«فرشید امین» خواننده، آهنگساز وترانه سرا، از نادر خوانندگانی است، که بقولی از نسل بیقرار است، سختکوش و خستگی ناپذیر است. امروز اورا در صحنه ای در لس آنجلس می بینید، دو روز بعد در آلمان، انگلیس، فرانسه،  و یک هفته بعد در دبی، ترکیه که پرشور و حال برای دوستداران صدای خود می خواند، فرشید سال گذشته چند آهنگ و ترانه زیبا چون نفس نفس،همین امروز گل من ساخت که در لیست هیت ترین آثار روز قرار گرفت و همه طبقات مردم از آن استقبال کردند.
• از فرشید که می پرسیم چرا مرتب در سفر هستی، بجز لس آنجلس در نقاط مختلف روی صحنه میروی؟
می گوید: لس آنجلسی که روز و روزگاری قلب و مرکز فعالیت های هنری بود، جایش را به اروپا، خاورمیانه، کانادا و استرالیا داده است. یادتان باشد این مردم هستند که صحنه ها را با حضور هنرمندان گرم می کنند، گرفتاری های دو سه سال اخیر و رکود اقتصادی، سبب از رونق افتادن فعالیت های هنری در شهر فرشته ها شده بود، ولی خوشبختانه اصولا دوباره نشانه هایی از حرکت و جنبش هنری در شهر دیده میشود.
مسلما تا زمانی که شهر دوباره پر از شور نشود، اینگونه فعالیت ها خودی نشان نمی دهند، در این میان بدلیل دعوت های بسیار برای اجرای کنسرت ها در اروپا، در خاورمیانه و دیگر نقاط، من و همکارانم را به آن سوی می برد و خوشبختانه هموطنان مقیم ایران، بویژه نسل جوان، با شور و حال خاصی بدیدار این برنامه ها می آیند، گرم و صمیمی و پر از هیجان هستند، به هنرمندان مورد علاقه خود انرژی می بخشند بهمین خاطر بنظر می آید که من کمتر در لس آنجلس هستم و بیشتر در سفر، که نتیجه ای درخشان دارد، ولی خیلی دلم می خواهد رونق هنری بویژه موزیک همانطور که از نشانه هایش پیداست، دوباره شهر را فرا گیرد وهمچنان لس آنجلس، مرکز فعالیت های هنری باشد.

1429-5

• درجریان هستیم که در طی سال گذشته، چند آهنگ جدید ساخته و اجرا کردی؟
– من واقعا خستگی را نمی شناسم، مرتب مشغول ساختن واجرا هستم، در طی سال گذشته چند آهنگ و ترانه چون نفس نفس، همین امروز، و گل من ساختم و خواندم در ضمن به تهیه یک آلبوم کامل بنام Tomorrow از آهنگهای مورد علاقه مردم که قبلا شنیده بودند پرداختم، سه سال وقت گذاشتم، ولی بدلایلی ارائه آن به تعویق افتاد، آلبومی با 8 ترانه و آهنگ که سرانجام به بازار آمد. در ضمن درحال ساختن یک موزیک ویدیوی جدیدی هستم، که به سبک و شیوه بسیار مدرن ارائه میشود، چون ما دیگر از سد و مرز جامعه خود عبور کرده ایم. ما زمینه ساز مرزهای تازه ای هستیم، حق جامعه هنری ما میدان های بزرگتر و بقولی بین المللی است، خصوصا اینروزها که جامعه هنری امریکا واروپا، به موسیقی و ملودیها و اصولا هرگونه حرکت هنری شرق علاقمند شده است.
•ضمن اینکه آرزو می کنیم هرچه زودتر در لس آنجلس و نقاط مختلف کالیفرنیا روی صحنه باشی، از کنسرت های تازه ات در آستانه سال نو برایمان بگو.
– من از همین حالا تا پایان ژانویه، تقریبا در چند نقطه جهان برنامه دارم. ولی بعضی از برنامه ها هنوز زمان و مکان دقیق شان اعلام نشده، ولی اول نوامبر من در دوسلدورف آلمان هستم که همه بلیط هایش پیشاپیش سولداوت شده است.
در 15 نوامبر برای حضور در یک برنامه امور خیریه به لس آنجلس بر می گردم و روی صحنه می روم.
در 13 دسامبر در کلگری کانادا کنسرت دارم، 27 دسامبر در ونکوور کانادا برنامه ویژه سال نو را دارم و در هفته های آینده از تاریخ و مکان کنسرت هایم خواهم گفت.

1429-6