1447-2

1447-11

1447-4

1447-5

لیلافروهر خواننده محبوب کوچک و بزرگ، که بقولی طرفداران صدایش از هفت هشت ساله تا 80 و 90 ساله هستند، همه ساله نوروز را با هموطنان عزیز در نقاط مختلف دنیا می گذراند وبا آنها طی 25 سال گذشته خاطره ساخته است.
«لیلا» همیشه می کوشد آهنگهای جدیدی برای دوستداران خود بخواند، اخیرا با موزیک ویدیوی «خیلی دوستت دارم» با شعری از نوید غیاثی، آهنگ اشکان کی و تنظیم اندی جی توجه همه سنین را جلب کرده و بروی بیشتر سایت ها پخش شده، از سویی با آهنگ فرشته های کوچولو، احساسات خود را نسبت به بچه ها نشان داده است.
• می گویم با توجه به آشنایی با روحیات ظریف و انسانی ات، اینکه همیشه عشق خود را نسبت به بچه ها نشان داده ای، همیشه در امور خیریه پیشگام بوده ای، آهنگ فرشته های کوچولو، تاثیر عمیق و گسترده ای بروی مردم گذاشته است.
می گوید: من همیشه قلبم برای بچه ها، بویژه بچه های تنها، یتیم وبیمار تپیده است، همکاری من با بنیاد کودک، از سالها پیش شروع شده، در همه کنسرت هایم، به بهانه های مختلف یاورشان بودم، این را وظیفه انسانی خود می دانم، من ارتباطم با بچه های یتیم وبی سرپرست داخل وحتی خارج، ارتباط طولانی است.از مدتها پیش دلم میخواست ترانه ای خاص برای آنها بخوانم، تا «بابک صحرایی» شعر زیبای «فرشته های کوچولو» را به من داد وعارف شکوری ملودی بسیار قشنگی بروی آن گذاشت، که با موزیک ویدیوی کوجی زادوری، مبدل به یک اثر احساسی شد، من هربار آنرا اجرا می کنم، همه وجودم بسوی این بچه ها، این فرشته های کوچولو پرواز می کند.
بدنبال اجرای این آهنگ، خیلی از بنیادهای کودک داخل ایران برایم تقدیرنامه هایی فرستادند، تشویق و تائیدم کردند. دلم می خواهد هر جا پای کودک بی پناه و بیماری در میان است، به نوعی فریادرسشان باشم، برای من کودک ایرانی، غیر ایرانی تفاوتی ندارد، همه براستی فرشته های معصوم و کوچولویی هستند.
• نوروز که میرسد، راهی میشوی، میروی به سراسر دنیا، برای هموطنان عزیز می خوانی، این سفرها را از چه زمانی و با چه نیتی شروع کردی؟
– من درست 25 سال است که در زمان عید راهی کشورهای مختلف می شوم، خوشحالی بزرگم دیدار عزیزانی است که در اروپا، کانادا، استرالیا، کشورهای همسایه ایران زندگی میکنند و یا مهربانانی که از داخل ایران می آیند، وقتی می بینم نسلی که هیچگاه مرا ندیده، از گذشته ها هیچ خاطره ای ندارد، با من همصدا آهنگهایم را می خواند، دچار احساسات می شوم، وقتی بر چهره مهربان شان اشک می بینم، وقتی خنده قشنگ شان را می بینم، وقتی بیریایی، صفا و پاکی شان را شاهد میشوم، وقتی می بینم با دستهای مهربان شان برایم آلبوم ساخته اند، تابلو کشیده اند، آثار دستی آورده اند، نمی دانم با چه زبانی سپاس شان بگویم، خیلی ها را به آغوش می گیرم، بوی سرزمینم را از آنها به مشام می کشم، از آنها انرژی می گیرم، وقتی از آنها جدا می شوم دلم می گیرد.
درست است ما نوروز را در لس آنجلس نیستیم تا در کنار همسر ومادرم، جشن بگیریم، ولی مادرم با همان قلب پر از مهربانی اش، پیشاپیش سفره هفت سین می چیند، تدارک نوروز را می بیند و ما را به پیشواز قشنگ ترین جشن سال می برد و من احساس می کنم نوروز را در خانه ودرکنارشان بودم.
من همه کودکی و نوجوانی ام را با مردم بزرگ شدم، من در آغوش خانواده ها بودم، تا به امروز رسیدم،امروز هم با این مهر و لطف زندگی می کنم، امروز هم همه آنها کوچک و بزرگشان در هر شرایطی به من عشق داده اند من بخاطر چنین لحظاتی، خود را خوشبخت ترین خواننده می دانم. من برای اینکه از قافله نسل جوان دور نیفتم، به آهنگهای روز داخل و خارج به آهنگ خوانندگان غیر ایرانی گوش می دهم وخودم را با آنها تنظیم می کنم، چون چه بخواهیم و چه نخواهیم، فردای موزیک به نسل جوان تعلق دارد و می توان با آنها همصدا شد، بشرط اینکه خواست و سلیقه آنها را بشناسیم.

1447-6

1447-8

• مسلما همین عشق است که تو را وا می دارد، با قبول هزینه های سنگین، مرتب کار تازه بخوانی، در یک سال گذشته چند آهنگ و ترانه زیبا اجرا کردی.
– من واقعا به این نیروی عشق تکیه دارم، دیگر برایم مهم نیست، که از این آثار درآمدی داشته باشم، چون با شرایط امروز موزیک و کپی و دان لودکردن ها، جای امیدی نیست، ولی همین که بر چهره دوستدارانم لبخند رضایت می نشانم، تلفن ها و ایمیل های پرمهرشان را دریافت می کنم خوشحالم، در یکسال گذشته آهنگها و ترانه هایی چون: عشقم، با تو، کاشکی، فرشته های کوچولو، خیلی حساسم را اجرا کردم، که همه شان با استقبال روبرو شد و بالاترین رکوردها را بدست آورد.
• در مراسم اسکار شاهد بودیم که لیدی گاگا مدرن وسنت شکن وهمیشه متفاوت وعجیب ناگهان با اجرای یک آهنگ کلاسیک قدیمی با آرایش و لباس ساده و صدای بسیار دلنشین همه را شگفت زده کرد، مسلما وقتی یک هنرمند توانایی لازم را داشته باشد، وقتی تجربه کافی داشته باشد، براحتی می تواند در همه سبک ها بخواند. همانطور که خودت با اجرای آهنگهای کلاسیک واشعار مولانا، این تغییر و تحول را درکارت ایجاد کردی،خیلی ها می پرسند لیلا چگونه جسارت و توانایی اجرای این نوع آثار را پیدا کرد؟
– به عقیده من همانطور که بعضی از بازیگران توانای سینما و تئاتر می توانند در نقشهای مختلف هنرشان را ایفا کنند، یک خواننده حرفه ای و با تجربه که توانایی خواندن سبکهای مختلف را دارد می تواند سبکهای مختلف را در کارنامه هنری اش داشته باشد، من هم با توجه به تجربیات طولانی واینکه سالها در زمینه موسیقی کلاسیک درایران مطالعه کردم و تعلیم دیدم، نزد اساتید با گوشه ها و ردیف ها آشنا شدم، برایم مشکل نبود به اجرای آهنگهای کلاسیک بپردازم.
در همان نوجوانی عاشق موسیقی کلاسیک بودم و آرزو داشتم روزی در این زمینه فعالیت کنم، خوشبختانه درایران ضمن تعلیم، به نواختن سه تار پرداختم و خود را برای این زمینه از موسیقی هم آماده نمودم، خوشحالم که مردم نیز استقبال کردند.
دلم میخواهد به این مسئله مهم اشاره کنم، که یک حامی بزرگ و دلسوز دارم، آنهم خواهرم فریباست، که شب وروز و زندگیش را برای من گذاشته، و بعنوان یک تهیه کننده توانا، که موسیقی و هنر بازیگری را هم بخوبی می شناسد، در تهیه آهنگ ها، موزیک ویدیو ها، کنسرت ها و قراردادها، بهترین یاور من است. نقش سازنده ای در زندگی هنری ام دارد، او آگاه است، پراحساس است، دلسوز و مسئول است.
• تو که یک خواننده با احساس هستی، روز والنتاین را چگونه گذراندی؟
– با شوهر خوب وهمیشه حامی ام «اسی» برای شام به رستورانی رفتیم، خاطرات قشنگ مان را زنده کردیم، بعد به خانه آمدیم تا شب را با مادرم و فریبا قسمت کنیم.
او انسان پراحساس و بی همتایی است و همسر خوبی برای من.

1447-9