1478-2

1478-14

1478-15

در روزگاری که همه در اندیشه مال اندوزی هستند، برثروت خود می افزایند، به نسل جوان، به نیازمندان و به انسانهایی با یک کمک ساده زندگی شان متحول میشود، نمی اندیشند، آقای احمد جهان یک انسان پاکدل و خیّر در سرزمین سویس با دستهای مهربان و قلب بخشنده خود، در نقاط مختلف جهان از جمله سرزمین مان ایران، یتیم خانه ها و هنرستان ها، دبستان و دبیرستان، مراکز درمانی بنا می کند ولی در تمام سالهای گذشته کمتر در این باره حرف زده است.
در طی سالها درحالیکه صدها و شاید هزاران کودک و نوجوان درمراکز آموزشی و تربیتی خانواده جهان در نقاط مختلف سکنی گرفته، تعلیم دیده و درس خوانده، بزرگ شده ووارد جوامع مختلف شده اند و بسیاری از آنها حتی احمد جهان و خانواده اش را ندیده اند ولی امواج مهر و صفا و انسانیت آنها بر وجود یتیمان تابیده و دعای خیرشان را بدرقه راه انسانی آنها کرده اند.
برای احمد جهان ملیت و رنگ و مذهب و سرزمین فرقی ندارد، او وخانواده اش سالهاست به همه انسانها، کودکان، نوجوانان، یتیمان و بی پناهان در سراسر جهان کمک می کنند، احمد جهان در هر نقطه از جهان که نیاز باشد مدرسه، دبیرستان، هنرستان و پرورشگاه و پناهگاه برای کودکان و نوجوانان بنا می کند.

1478-6

در داخل ایران
در داخل سرزمین مان ایران، احمد جهان وخانواده اش، مراکز آموزشی وتربیتی بسیاری بنا کرده اند از جمله دبستان دخترانه حاج مرتضی جهان، هنرستان بانو خدیجه جهان، هنرستان حرفه ای دخترانه بانو جهان، دبیرستان دخترانه بانو جهان.
این اقدامات از سوی مقامات داخل ایران، از جمله مدیرکل نوسازی مدارس تهران بابت احداث یک مدرسه در منطقه 8 تهران سپاس خود را از خانواده جهان اعلام کرده، معاون عمران وزارت آموزش و پرورش، از احداث و اهدای دو مدرسه دخترانه در خیابان های نظام آباد و مختاری تشکر صمیمانه کرده است.
هنرستان بانو جهان در سال 1379 از سوی احمد جهان پایه گذاری و تاسیس شد، این واحد آموزشی در آغاز به مدت 3 سال در شاخه نظری فعالیت داشت و از سال 81 به بعد با راه اندازی رشته کامپیوتر وارد عرصه فنی و حرفه ای شد و در سالهای بعد رشته معماری و گرافیک نیز به آن ضمیمه شد و بطور ویژه به جرگه ی مدارس فنی و حرفه ای پیوست.
با آغاز سال تحصیلی 93-1392، با توجه به پتانسیل های منطقه و وجود علاقمندان به رشته حسابداری، از علاقمندان ثبت نام شد که با استقبال خوبی از سوی فراگیران روبرو گردید. در حال حاضر این واحد آموزشی با بهره گیری از تجربیات کار اجرایی و آموزشی متخصص و دارا بودن هنرجویان سال دوم و سوم، فراگیری پیش دانشگاهی هنر، یکی از پویاترین هنرستان های تهران به شمار می رود.

1478-9

زمینه ها و عناوین شغلی رشته کامپیوتر :
1- مسئول کارگاه آموزشی کامپیوتر2- برنامه سازی سیستم های کامپیوتری 3- نصب و راهبری سایت کامپیوتر 4- سرپرست سایت کامپیوتر5- تولید و مونتاژ صدا، تصویر و فیلم و انیمیشن 6- مدیر شبکه 7- تحلیل گر سیستم 8- اپراتور.

زمینه ها و عناوین شغلی رشته گرافیک :
1- همکاری با روابط عمومی کلیه وزارتخانه ها در امور تبلیغاتی
2- تهیه بروشور، کاتالوگ برای معرفی کالا
3- همکاری با مجامع فرهنگی برای تهیه پوستر و…
4- تصویرسازی کتاب کودکان ونوجوانان
5- همکاری با موسسات انتشاراتی.

1478-10

شاپور جهان
نسل هفتم خانواده جهان،
طراح گران ترین جواهرات دنیا

شاپور جهان بزرگ شده در سویس، نسل هفتم خانواده جهان، یک طراح برجسته و سازنده گرانترین و زیباترین جواهرات و ساعت در جهان است، که در نمایشگاه بزرگ جواهرات و ساعت در قطر، چنان درخشید، که رسانه های معتبر عربی با او درباره این جواهرات مصاحبه کردند.
یکی از قطعات جواهر که شاپور جهان طرح و ساخته، به مبلغ 6 میلیون دلار در این نمایشگاه ارائه شد. شاپور جهان گفت این مارکت بزرگ، بهترین مکان برای ارائه گران ترین و زیباترین جواهرات به خریداران در سراسر جهان است.

1478-13

1478-12