1494-2

1494-5

1494-6

1494-7

1494-8

«رضا صادقی» خواننده محبوب داخل ایران، که دامنه شهرت خود را به خارج هم کشیده است بعد از سالها، برای اولین بار برای اجرای کنسرت هایی به امریکا می آید و در یک تور سراسری شرکت می کند.
«رضا صادقی» یک نوازنده ی توانای گیتار، پیانو و کیبورد است، می خواند، آهنگ می سازد، ترانه می سراید و می نویسد، ولی همیشه فروتنانه سخن می گوید.
صادقی اولین تجربه خوانندگی خود را از جنوب ایران، از زادگاهش بندرعباس، با آهنگ «راز عشق» آغاز کرده و سپس در سال 72 اولین آلبوم خود را «دردعشق» را به بازار داد. در ادامه آلبوم های رویای شیرین، مستانه، دیوانه را به بازار داد و به دلیل عشق و احترام خاصی که به ناصر چشم آذر و بابک بیات می گذاشت تحت تاثیر آثاراین پیشگامان، آهنگهای خود را خلق می کرد.
صادقی که ترانه سرای توانا و با ذوقی است، از سروده های مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری و پروین اعتصامی بهره گرفت و کارنامه هنری پرباری ساخت.
120 ترانه در 80 آلبوم پرفروش، از صادقی یک چهره محبوب ساخت و با آهنگ محبوب «مشکی رنگه عشقه» به عنوان هنرمند مشکی پوش شهرت یافت و الگوی بسیاری از دوستداران خود شد.
آلبوم های وایسا دنیا، چقدر سخته، یکی بود یکی نبود در دهه 80 او را بصورت محبوب ترین خوانندگان روز جای داد.
در سال 1390 با آهنگ «دیگه مشکی نمی پوشم» و چند آهنگ پرطرفدار دیگر را به دو نسل طرفدار خود هدیه داد و همزمان در یک فیلم سینمایی بنام «بی خداحافظی» شرکت کرد که می گفتند از زندگی خودش مایه گرفته شده است.
فراز و نشیب های زندگی رضا صادقی، از او یک هنرمند با استحکام روحی بالا ساخت، از سال 91 به امور خیریه روی آورد و فریادرس خیلی ها شد. با رضا صادقی زمان ورود به لس آنجلس در هفته آینده گفتگوی مفصلی خواهیم داشت.
تور کنسرتهای رضا صادقی از 13 فوریه در سیاتل شروع می شود، 20 فوریه در لس آنجلس کنسرت بزرگ خود را در مایکروسافت تیاتر برگزار می کند و این تور در ماه مارچ و اپریل در شهرهای دیگر ادامه می یابد.

مصاحبه با رضا صادقی
“ما سودمان را از کنسرت ها خواهیم داشت البته اگر بگذارند”

1494-9

نیلوفر مهرابی- نقل از نشریات داخل
رضا صادقی شاید اولین خواننده ای باشد که با تاسیس صفحه ای در فضای مجازی، تمامی درآمد حاصل از فروش آثارخود از این طریق را صرف امور خیریه می کند…وجود این صفحه بهانه ای شد برای آنکه با این هنرمند مصاحبه ای داشته باشیم تا اطلاعات بیشتری را راجع به این صفحه در اختیار هوادارانش قرار دهیم.
– سلام، لطفاٌ در مورد صفحه ی “بلک شاپ” اطلاعات بیشتری رو در اختیارمون بذارید و بفرمایید این ایده از کجا شروع شد؟
سلام امیدوارم خوب باشید، “بلک شاپ” فکری بود که از چند سال پیش شکل گرفت، برای همچین روزی که بشه فضایی این چنینی در اینترنت داشت، راستش رو بخواید این روزها دیگه شرایط، برای تولید و پخش سی دی نیست مناسب نیست، خصوصاٌ برای ما که کشورمون قانون کپی رایت هم نداره.
-آلبوم هایی که از طریق “بلک شاپ” خریداری میشه رو صرف امور خیریه می کنید؟
دقیقاٌ… اکثر خرید مردم به صورت آنلاین از طریق “بلک شاپ” صرف امور خیر خواهانه میشه، امور خیریه ای که روند اجراش به اطلاع خواهد رسید. تصمیم داریم در ابتدا برای خرید لباس گرم برای کودکان کار اقدام کنیم، مراکزی رو هم شناسایی کردیم که میتونن مارو در تسریع این اتفاق یاری بدن، نمی خوام بیشتر درباره ی این موضوع توضیح بدم چون علاقه ای به شعار دادن ندارم ولی “بلک شاپ” از اتفاق ویژه‌ای برخورداره، پشتوانه ی محکمی مثل اینترنت و مدیر قوی ای چون وحید میرزایی که تو کارش متخصص هست رو داره، به هر حال امیدوارم اتفاقای خوبی بیوفته. اما اگر مردم راه دومی رو انتخاب کردن که دانلود رایگان هست من راضیم به شرط اینکه لذت ببرند ولی اگر خواستند با ما همراه باشن، میتونن از طریق” بلک شاپ” این کار رو انجام بدن.
-بسیار عالی، آخرین آلبومتون اسمش شب بارونیه؟
بله اسم آلبوم شب بارونی هست و ده تا ترک داره، تو این آلبوم آقای بابک صحرایی، مریم دلشاد، خانوم دهقان، حسین قیاسی، حسین متولیان، سید محمد کاظمی و… با من همکاری داشتن. آهنگ سازی یکی از قطعات رو خودم انجام دادم و آهنگسازی سایر قطعات با دوستانی چون نیکان، ساناز کریمی، فواد غفاری و چند تا دوستان دیگه ای هست که لطف کردند و وقت زیادی گذاشتن. تو تنظیم هم نیکان و اشکان آبرون، آرون حسینی، بهنام ابطحی و خیلی دوستان دیگه هم مثل فرشید ادحمی، ابوالقاسم پور، زحمت کشیدند و در تولید این آلبوم من رو یاری دادن.
-چرا تو این آلبوم آهنگسازی کل ترک هارو خودتون انجام ندادید؟
میخواستم حس آدم هایی که با من هم فکر هستن رو تجربه کنم.
-تولید آلبوم با این تعداد ترانه سرا، آهنگساز، تنظیم کننده و خیلی از عوامل دیگه برای شما سود هم داره؟
ما سودمون رو تو کنسرت ها خواهیم داشت البته اگر بذارن.
-آقای صادقی برنامه ای برای اجرای کنسرت در تهران و شهرستان ها دارید؟
به امید خدا فکر می کنم آذر ماه تهران کنسرت خواهیم داشت و برای چند کنسرت دیگه برنامه ریزی کردیم که ایشالا اعلام میکنم .
تو کنسرت این دوره ی آذر ماه احتمالا ٌکارهای قدیمی رو خواهیم خوند، مثل ″وایسا دنیا″ و بقیه ی آهنگ هایی که مردم باهاشون زندگی کردن.
– و آخرین صحبتتون رو با هواداران داشته باشید:
آخرین حرفی که با هوادارام دارم اینه که، مثل همیشه که حامی من و حامی موسیقی بودن اینبار هم از این آلبوم در فضای مجازی حمایت کنند، و از همه مهم تر اینکه مثل همیشه فقط و فقط موسیقی براشون مهم باشه و به حواشی ها توجه نکنن.
آرزو دارم تو هوای بارونی قشنگ پاییز و زمستون با عاشقانه ها لحظه های بسیار خوبی رو بگذرونن.
به امید دیدار نزدیک درود بر همه خصوصا هرچی ایرانیه…
عاشقتونم یا علی خدانگهدار

1494-10