1504-2

1504-5

1504-6

عکسها از وفا خاتمی         Photos by Vafa Khatami

مری آپیک ستاره سرشناس سینما و تلویزیون و تیاتر، بعد از یک تلاش شبانه روزی یکساله، با یاری یک گروه از یاران همیشگی خود و گروهی از چهره های سرشناس عاشق ایران، سرانجام دومین جشنواره نوروزی ایرانیان در لس آنجلس را برگزار کردند و هزاران ایرانی، کوچک و بزرگ را به گرند پارک دان تاون در برابر شهرداری دعوت کردند تا آنها به اتفاق دوستان امریکایی خود، شاهد جلوه هایی از تاریخ و فرهنگ و هنر ایران باشند و نسل جوان مان به سرزمین خود بنازد. حضور ایرانیان عاشق زادگاه شان و همچنین حضور غیر ایرانیان بویژه امریکایی ها، در گرند پارک لس آنجلس، ورق درخشان تازه ای بود بر تاریخ مهاجرت ایرانیان در خارج.
امسال زیبایی های تازه ای در مراسم دیده می شد، گروه مارچ مدرسه اینگل وود، شامل 150 نفر. گروه موزیک پلیس لس آنجلس به مناسبت نوروز، زیباترین اجرا را داشتند و سبب سرافرازی ایرانیان شدند.

1504-7

اسپانسر اصلی جشنواره، خانواده دلیجانی، که از آغاز تدارکات این مراسم، به حمایت آمدند در روز 19 مارچ، بیاد پدر گرامی شان عزت دلیجانی، لوحه غرورآفرین منشور حقوق بشر کورش کبیر را بروی ارابه ای به حرکت در آورده بودند. داریوش خالدی از کمپانی بین المللی شراب داریوش در سیلیکون ولی از اسپانسرهای نامدار بود.
برنامه از ساعت 12 ظهر درحالیکه گروه سوارکاران پلیس لس آنجلس، شکوهی به مراسم داده بودند، مرکز زرتشتیان باهمکاری شیدا انوشیروانی، ملکه های دوران هخامنشی را بر روی ارابه داریوش کبیر به تماشا گذاشته بودند. لباسهای محلی ایرانی تقدیمی از خانم شهلا افسری بود و گروه کودکان آموزشگاه موسیقی دیهیمی به هنرنمایی پرداختند.
زارا اسپان، یار همیشگی مری آپیک در حرکت های اجتماعی و ملی از سوی ایرانیان اورنج کانتی، و پدرام نعیمیان برای دکورهای صحنه، آزیتا شیرازی چهره معروف رادیو تلویزیونی، از ماهها پیش در کنار گروه بود ولی در روز 19 مارچ بدلیل درگذشت همسرش گرفتار شد.
سوسن امینی چهره آشنا، امسی برنامه بود و بهترین اجرا را ارائه داد و رسانه های معتبر چون مجله بین المللی جوانان و رادیو AM670 و دکتر پیام شایانی چون همیشه پشتیبان این حرکت ملی بودند.

1504-12

«جم تی وی» با اشتیاق همه لحظات برنامه را چه مستقیم و چه بخش هایی را بصورت کامل در سراسر جهان پخش کرد.
مری آپیک درحالیکه لباس بسیار زیبای طراحی شده توسط شهلا درریز و الکساندر درریز دو فشن دیزاینر سرشناس را به تن داشت و همه جا می درخشید. این لباس با الهام از لباس های زمان هخامنشی طراحی و دوخته شده بود.
کامیلا با صدایی جادویی خود سرود ای ایران ای مرز پرگهر را خواند که با همصدایی مردم حاضر همراه بود، و اشک را در چشمان حاضرین می دیدیم.
در این مراسم رقص های ایرانی و محلی توسط گروه گلستان، اجرای آهنگ هایی توسط کورس خواننده معروف و شارومین خواننده جوان وهنرمند، و آقای علی در لباس حاجی فیروز و بامبوس پورگل موزیسین معروف، گروه بیژن کنجکاو، فرشید داست که هنرشان همه را تحت تاثیر قرار داد.

1504-8

Special thanks to:
Shahram Delijani
Michael Delijani
Delijani Family
Cyrous Davoudian
Darioush Khaledi
Darioush Winery
Dr. Payam Shayani
Zara Spohn
Azita Shirazi
Javanan International Weekly Magazine
Mr. Mehdi Zokaie
Masa Zokaie
KIRN 670 AM Radio
Mr. Dan Crotty
Mr. Alireza Hekmatshoar
Ms. Hanaie
Gem TV
Shayesteh Soroush
Maison the Shahla Dorriz
Alexander Dorriz
Los Angeles Police Swing Band
Kouros
Apick Youssefian
Navid Negahban
Nasim Negahban
Camilla (Vocal)
Asreh Emrouz TV
Pouri Hashemi Nejad
Rouzbeh Farahani Poor
Jewel Of Persia
Darioush Hashempour
Golden Caviar
Pooneh Manshadi
Bank of California
RS Bonding
Randy Spohn
Shahla Afsari
DH Green Energy Inc.
Starline
Sousan Amini
Nicole Kian Sadighi
Sheri Shirazi
Luxury Line Auto Rental
Jeff Fedor
Eileen & Bill Fedor
Gallery Eshgh
Pedram Naeimyan
California Zoroastrian Center
Shida Anoushiravani
Grad Park Officials director Lucas Rivera
City of Los Angeles
Siavash Azari
VIP Tours
Mr. Khorasani
Sharomin (Vocal)
Golestan Dance Group
Nick De Bliss and Crew
Ali Khosravi
Arash Rod
Vafa Khatami
Dehimi Music and Dance Center
Ardavan Mofid and the Zourkhoune Group
Bijan Konjkav & Farshid Dust & Bambus Pourgol
Pasadena Pipers
Inglewood High School Marching Band
Conducted by: Conrad Hatchinson
Channel One

1504-9

1504-10

1504-11

1504-13

1504-14

1504-15

1504-16

1504-17

1504-18