1508-2

1508-4

1508-5

اندی و کوروس اولین زوج موفق موزیک بودند، که کنسرت هایشان از نیمه دوم سالهای 1980 آغاز شد و در آغاز سالهای 90 به اوج خود رسید و همه آهنگهایشان را ورد زبان کودکان، نوجوانان و جوانان شد. برای اولین بار آلبوم هایشان، موزیک ویدیوهایشان، مجموعه ویدیویی کنسرت هایشان در ایران دست به دست می گشت و برای اولین بار جوانان داخل ایران برای دیدار با آنها و حضور در کنسرت هایشان به اروپا آمدند.
اندی بچه مجیدیه تهران است، که نوازندگی را از 14سالگی آغاز کرد و بعدها به خوانندگی روی آورد، ابتدا آهنگهایی به زبان انگلیسی می خواند و بعد از کوچ به لس آنجلس، کار حرفه ای خود را آغازنمود و با همکاری کوروس، اولین زوج موزیک مدرن را تشکیل دادند.
کوروس آهنگساز و خواننده تحصیلات خود را در موسیقی در امریکا پایان داد و در سال 1985 باتفاق اندی اولین آلبوم خود خواستگاری را روانه بازار کرد اولین آهنگ مشترک اندی و کوروس «خواستگاری» بود که با موزیک ویدیوی جالب اش کلی گل کرد و بعد ایندو آهنگهای محبوب «بلا»، خداحافظ، بیقرار، ماهمه ایرونی هستیم و خداحافظی را اجرا کردند، که در لیست پرفروش ترین آهنگها قرار گرفت.

1508-6

1508-7

تا قبل از کنسرت های موفق اندی و کوروس، معمولا کودکان و نوجوانان ایرانی درخارج، اشتیاقی به حضور در کنسرت های ایرانی نداشتند ولی هیاهوی برنامه های مشترک و مدرن ایندو، بمرور پای این نسل را هم به سالن ها کشاند و بقول ایندو ما سرافرازیم که کلام فارسی را زیر سقف بزرگترین سالن های کنسرت امریکا به طنین در آوردیم و با نسل نوجوان وجوان، همصدا ترانه های ایرانی را خواندیم.
وقتی ایندو در صحنه های کنسرت از ایرانی بودن خود می گفتند، از اینکه بچه شیراز، اصفهان، اهواز، آبادان، مشهد، تبریز، رشت و تهران هستند، درواقع احساسات نسلی را بر می انگیختند که بمرور فراموش می کرد در کجا ریشه دارد.

1508-11

حضور ایندو در مراسم ملی و سنتی در امریکا، اروپا، حضورشان در بیمارستان ها، مدارس، مراکز نگهداری از کودکان بیمار، اختصاص بخشی از درآمد شان برای معالجه سرطان بچه ها، حتی ارسال کمک به ایران جهت زلزله زدگان و جنگزده ها، خبر از قلب مهربان دو هنرمند جوان می داد که قلب شان برای ایران می تپد.
به جرأت اندی و کوروس از اولین پیشگامان موزیک مدرین در لس آنجلس بو دند که پدر و مادرها و فرزندان شان را زیر یک سقف می آوردند و همصدا با آنها همه ترانه هایشان را می خواندند.
ایندو وقتی در سال 1991 راه خود راجدا کردند، سیل اعتراض دوستداران شان همه جا پیچید، آنروزها برای مجله جوانان نامه می نوشتند، خواستار همکاری دوباره آنها می شدند، گرچه هر دو در مسیر تازه هم موفق شدند و دیدیم که اندی راه به صحنه های بزرگ گشود و کوروس بعنوان یک خواننده پراحساس چهره جدیدی ارائه داد و در بیزینس هم چهره موفقی شد، ولی هنوز مردم دوستدارشان، آنها را بروی صحنه طلب می کردند.
در طی سالها چند بار ایندو روی صحنه رفتند، با هم خواندند، اشک به چشم دوستداران خود آوردند و آخرین بار در ارمنستان وقتی ترانه ما همه ایرونی هستیم را خواندند، همه سالن با آنها گریست.
حالا درحالیکه لس آنجلس انتظار می کشد بعد از سالها برای اولین بار، برای یکبار اندی و کوروس در 16 جولای در هالیوود پالادیوم، همان مکانی که آخرین کنسرت خود را اجرا کردند، بروی صحنه میروند و با دوستداران خود می خوانند. با اندی و کوروس در هفته های آینده گفتگو خواهیم داشت.

1508-8

1508-9

1508-10