1518-2

1518-9

1518-4

اولا چه فرقی است بین جراحان پلاستیک و زیبایی امثال شما که دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک از آمریکا هستند و سایر کسانی که مشغول به کار جراحی زیبایی هستند؟
سوال بسیار به جایی است و من و همکارانم بارها در این زمینه گفتگو کردیم. ولی به نظر میرسد که هنوز آگاهی لازم حاصل نشده زیرا ما مکرر کسانی را می بینیم که بعد از وقوع حادثه تازه به فکر می افتند که در مورد صلاحیت جراحشان تحقیق کنند.
برای نیل به مدرک بورد جراحی پلاستیک آمریکا American Board of Plastic Surgery پزشک باید دورۀ جراحی عمومی را به اتمام برساند و وارد یکی از دوره های رزیدنسی فوق تخصصی جراحی پلاستیک بشود. تعداد داوطلب برای این دوره ها بسیار بیش از تعداد رزیدنسی های موجود میباشد بنا براین رقابت بسیار شدید است و با صلاحیت ترین متقاضی ها به این دوره ها راه پیدا می کنند. در ایالت کالیفرنیا طبق قانون تنها کسانی مجازند خود را Board Certified Plastic Surgeon معرفی کنند که این مراحل را پشت سر گذاشته باشند و از عهدۀ امتحانات بورد جراحی پلاستیک آمریکا بر آمده باشند. بعد از گذراندن این مراحل جراح پلاستیک قادر خواهد بود به عضویت در انجمن جراحان پلاستیک آمریکا American Society of Plastic Surgeons در آید. در سطح مملکتی بورد های تخصصی رسمی تحت نظر میباشند. در رشتۀ American Board of Medical Specialties جراحی پلاستیک تنها دو بورد تخصصی هستند که توسط این بورد به رسمیت شناخته شده اند:

American Board
of Plastic Surgery
American Board
of Facial Plastic Surgery

ولی تعدادی بورد های غیر رسمی هم در جراحی زیبایی وجود دارند که گرفتن مدرک آن ها بسیار آسان تر است. طبعا کسانی هم که با این مدارک خودرا جراح زیبایی دارای بورد تخصصی معرفی میکنند مراحلی را که در بالا ذکر شد طی نکرده اند و همان طور که ذکر شد در کالیفرنیا مجاز نیستند خودرا جراح پلاستیک و زیبایی دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک معرفی کنند. توصیه ای که من میتوانم به خوانندگان عزیز بکنم این است که اطمینان حاصل کنند جراحشان دارای این دو مدرک میباشد:

Certified Diplomate, American Board of Plastic Surgery
Member, American Society of Plastic Surgeons

چه پدیده های جدیدی در جراحی پلاستیک و زیبایی اکنون بیشتر مورد توجه هستند؟
در سمینار اخیر ما که در ماه آوریل برگزار شد صحبت های بسیار جالبی در مورد چند مطلب شد. یکی از این ها استفاده از چربی خود شخص به منظور جوان سازی چهره و یا شکیل سازی اندام بود. انتقال و تزریق چربی برای این دو منظور سال ها مورد بحث بود و عده ای از محققین بر این باور بودند که دوام چربی تزریق شده بسیار کم است و نتیجۀ مطلوب حاصل نمیشود. ولی آخرین تحقیقات که به مدت طولانی صورت گرفته نشان داده اند که روی چربی تزریق شده میتوان به عنوان یک تکنیک قابل اطمینان حساب کرد. زیرا با وجود این که مقداری از چربی جذب میشود مقداری از آن که شاید بیش از نصف مقدار تزریق شده باشد برقرار میماند و بخشی از بدن میشود به طوری که حتی با کم و زیاد شدن وزن، اندازۀ ناحیۀ تزریق شده بزرگ و کوچک میشود. اخیرا چند گزارش آمده که چربی تزریق شده تا ده سال دوام داشته.

1518-5

تزریق چربی در چه قسمت هایی از بدن قابل استفاده است؟
قبل از هر چیز لازم به تذکر است که چربی مورد لزوم برای تزریق فقط باید از طریق tumescent تهیه شود و چربی که به طریق لیزر لایپو متلاشی و بعد خارج شده برای این کار قابل استفاده نیست. در مورد جوان سازی چهره از تزریق چربی به عنوان فیلر استفاده میشود. بیشینۀ تحقیقات نشان داده اند که چربی خود شخص از فیلر های سنتتیک به مراتب با دوام تر است. بنابر این از چربی برای پر کردن خطوط چهره، بازسازی گونه، بازسازی چانه، بزرگ سازی لب، وبرطرف کردن چین های پلک میتوان استفاده کرد. یکی از بهترین استفاده های این تکنیک در بر طرف کردن غیر قرینگی های چهره میباشد. همۀ افراد دارای چهره های کم و بیش غیر قرینه هستند ولی این غیر قرینگی در اکثر موارد نامحسوس است. امّا همۀ ما با گذشت زمان مقداری چربی چهره را از دست میدهیم. گاهی اوقات این به اصطلاح آب شدن چربی چهره به طور غیر قرینه صورت میگیرد و باعث میشود چهره به طور محسوسی غیر قرینه بشود. با تزریق چربی به طرز خیلی جالبی میتوان این غیر قرینگی ها را بر طرف کرد. جوان سازی چهره با تزریق چربی میتواند به تنهایی انجام شود و یا به عنوان یک روش مکمل همراه با جراحی جوان سازی چهره میتوان از آن استفاده کرد. در حال حاضر تقریبا تمامی اعمال فیس لیفت همراه با تزریق چربی انجام میشوند و همۀ همکاران ما بر این باور هستند که با ترکیب این دو روش نتایج بهتر و دراز مدت تری میتوان گرفت.
در مورد اندام از تزریق چربی استفاده های زیادی میشود. شایع ترین این ها بزرگ سازی سینه و باسن میباشد. خانم های زیادی هستند که میل دارند سینه های بزرگ تر داشته باشند ولی دلشان نمی خواهد از ایمپلنت استفاده کنند. در این گونه موارد میتوان از تزریق چربی استفاده کرد. البته اگر چربی به اندازۀ کافی موجود باشد. بیشتر دخترانی که سینه های کوچک دارند لاغر هستند و به اندازۀ کافی چربی ندارند. چون به عنوان مثال در مورد چهره، معمولا بیش از بیست سی سی چربی لازم نیست حال آن که در مورد سینه احتیاج به صد و پنجاه الی دویست و پنجاه سی سی چربی برای هر طرف میباشد. و اما در مورد باسن، از زما نی که خانم جنیفر لوپز و باسنشان محبوبیت پیدا کردند، روش بزرگ سازی باسن با تزریق چربی بسیار شایع شده، روشی که به نام Brazilian Butt Lift یا به اختصار BBL معروف شده. البته نه در بین خانم های ایرانی چون همان طور که همه میدانیم باسن بزرگ بین ما ایرانی ها چندان محبوبیتی ندارد. اتفاقا من یک بار خانمی را برای تامی تاک همراه با لایپوساکشن باسن به اطاق عمل بردم و خانم هایی که با من کار میکنند به شوخی گفتند : “دکتر خانم ها این همه دارند پول خرج میکنند که باسنشون رو بزرگ کنند اونوقت شما دارین باسن ایشون رو کوچک میکنین؟” گفتم: “فرهنگ ها و سلیقه های بومی از یک ملت به ملت دیگه خیلی با هم تفاوت دارد”
به هر حال، برای کسانی که ممکن است به این کار علاقه نشان دهند، این عمل را میتوان شکیل سازی میان اندام نام گذاشت زیرا – که تمام چربی اطراف شکم و ران ها به وسیلۀ لایپوساکشن بر داشته میشود و در ناحیۀ باسن و هر قسمت از آن که احتیاج باشد تزریق میشود.
بسیاری از خانم ها به ما مراجعه میکنند با این برداشت که با تزریق چربی میتوان افتادگی باسن را ترمیم کرد. البته تزریق چربی افتادگی باسن را تا حدودی برطرف میکند، به همین دلیل این نام را به خود گرفته است. ولی در عین حال برای این که باسن به اندازۀ کافی بالا بیاید در اکثر موارد مقدار قابل توجّهی چربی باید تزریق شود و این باسن را اکثرا بیش از آنچه مورد پسند خانم های ایرانی است بزرگ میکند. بنا بر این به بیشینۀ این خانم ها ما دستورات لازم برای ورزش های مخصوص باسن میدهیم و اگر این دستورات ورزشی را درست انجام دهند در بیشتر موارد نتیجۀ دلخواه گرفته میشود.
در اینجا لازم است یک هشدار به خوانندگان عزیز بدهم. افراد بی صلاحیّت و شارلاتانی هستند که پزشک هم نیستند و در اماکنی از قبیل منزل خود کارهای خلافی انجام میدهند، از جمله بزرگ کردن لب یا باسن با تزریق سیلیکون صنعتی. همگی باید آگاه وهشیار باشند و فریب اینگونه افراد دغلباز را نخورند. چون این کار منجر به نتایج اسفباری میشود که تا ابد دامنگیر شخص خواهد بود ومامتاسفانه نتایچ اسفبار اینگونه کارهای عجیب و غریب را زیاد دیده ایم. هیچ نوع سیلیکون تزریقی وجود ندارد و اگر چنین چیزی وجود داشت و مورد قبول و تایید جامعۀ جراحان پلاستیک بود، خود ما اولّین کسانی میبودیم که از آن استفاده کنیم.

Newage
Institute for Aesthetic Plastic Surgery
310.276.7777 1-800-7-ABRAMS
www.NewAgeSurgery.com