1527-2

1527-4

بابی ثمینی رئیس و عضو بنیانگذار موسسه حقوقی (ثمینی شاین برگ Scheinberg) به عنوان یک وکیل، از لحاظ تکنیکی، استراتژیکی و شیوه فکری همانند هر وکیل دیگری در حرفه خویش عمل مینماید. وی، وکالت مدیرعامل پیشین باشگاه Clippers لس آنجلس، و جریان قانونی مربوط به برنده جایزه آکادمی
Rapper DJ Paul Of Three 6 Mafia Fame
وهمچنین دعاوی مربوط به پیگیری علیه شرکت مشاورین املاک Zillow و کارخانه اتومبیل سازی میتسوبیشی و همچنین پرونده خواننده معروف و ستاره «شر Cher» را برعهده داشته است لیکن، استدلال ثمینی در مورد اینکه چه انگیزه ای وی را در جهت این حرفه سوق داده است، تا اندازه یی ساده وبدون هیچگونه شائبه ای می باشد. وی در این باره چنین بیان می نماید:
از هنگامی که در دبیرستان تحصیل می نمودم، نمی دانم به چه دلیلی به حرفه وکالت علاقمند بودم. در حقیقت به وکالت و دادگاه علاقه داشتم، یک انگیزه مرموزی بود که همیشه به این حرفه می اندیشیدم.
بابی ثمینی در یکی از مسابقات پوکر سازمان خیریه بیل کلینتون که در لاس وگاس برگزار شده بود، دعوت شده و شرکت نمود.
بابی ثمینی پیش از آنکه درجه لیسانس علوم سیاسی خود را از USC دریافت کند و سرانجام از دانشگاه ایالتی اوهایو در رشته حقوق فارغ التحصیل گردد، در اوایل دهه 1979، به اتفاق خانواده از ایران به سن آنتونیوی تگزاس مهاجرت نمود. پدرش یک سرهنگ نیروی هوایی ایران بود و بابی پس از یک سفر کوتاه به ایران، به امریکا مراجعت و دراورنج کانتی که در آن زمان ایرانیان کمتری در آنجا بودند، اقامت نمود.
بابی در این مورد میگوید که در آنزمان، اکثریت ایرانیان در لس آنجلس گرد آمده بودند و از اینرو وی کمتر می توانست با جامعه ایرانی آمیزش داشته باشد. لیکن برخورداری وی از خلق و خوی ایرانی و حرفه ای از پدر ومادرش نشئت می گردد. زیرا اکثر والدین ایرانی، فرزندان خویش را به پیگیری حرفه پزشکی و وکالت تشویق می نمایند.
والدین بابی، نیز از تصمیم وی برای حرفه وکالت مسرور بودند نتیجه آنکه نه تنها بابی یک وکیل توانا شد، بلکه برادر بزرگتر وی کیوان، نیز عمده ترین نقش را در نیل وی به وکالت ایفا نمود.
کیوان نیز، درجه لیسانس وکالت را از دانشگاه ایالتی اوهایو دریافت نمود و در تمام این مدت در کنار برادرش بود.
بابی اظهار میدارد که کیوان عمده ترین نقش را در زندگی حرفه یی من داشته است. کیوان، نه تنها، خود حرفه وکالت را دنبال نمود بلکه در همه حال، حامی و راهنمای من در زندگانی بوده است.
بابی که یک وکیل متخصص در امور دعاوی حقوقی و بازرگانی با داشتن موکلین سطح بالا است، الزاما بر این باور نبود که به نحوی وکیل ستارگان گردد.
وی در این مورد چنین اظهارنظر می نماید:
در ابتدا، تصور می نمودم که فقط می بایستی یک وکیل محافظه کار اموردعاوی بازرگانی و تجاری باشم، لیکن پس از چندی به دعاوی مهیج تری، یعنی در رابطه با دعاوی مربوط به افراد سرشناس و مشهور علاقمند گردیدم، وکالت موکلینی که جنبه منفی عمومی دارند، بسیار مشکل بوده، لیکن، بابی ثمینی آنها را برعهده گرفته و همیشه با نتایج خوبی توام بوده است.
بابی در این رابطه اظهار می دارد:
«آنچه که می اندیشید، مهم نیست، لیکن بایستی همیشه با روشن بینی عمل نمائید. یکی از بهترین جنبه های این حرفه، این است که در مورد مردم چیزهائی یاد می گیرید و با آنان در مواقعی که دچار فشار و اضطراب میباشند همکاری میکنید.
در رابطه با وکالت موسسات و شرکت های عمده از قبیل TMZ و انجمن ملی بسکتبال، بابی ثمینی در این زمینه ها پیشتاز می باشد.
درصورتی که احساس ترس و تهدید نمائید، احتمالا در مسیر اشتباهی گام بر میدارید. طرف مقابل شما، در هر مرحله یی به شدت در نبرد علیه شما بوده و منابع بسیاری را در اختیار دارد و شما شکست را مورد توجه قرار میدهید.
بابی ثمینی در تمامی مراحل حرفه یی خویش، با بسیاری از شخصیت هایی مواجه گردیده که شخصیت آنان برخلاف وجهه عمومی آنان می باشد و یکی از نمونه های بارز آن Sterling میباشد که هنوز پیگیر دعوی خویش علیه NBA است.
در خلال یک مکالمه تلفنی خصوصی، که ضبط گردید، Sterling بدون هیچگونه اطلاعاتی، اظهارنظرهای بحث انگیزی نمود که سرانجام این مکالمه برای TMZ فاش گردید و NBA ویرا ناگزیر نمود که باشگاه بسکتبال Clippers خویش را در 2014 بفروشد.
بابی ثمینی در این رابطه چنین اظهارنظر می کند:
«Sterling یک فرد مهربان و سخاوتمند بود و آن شخصیتی نمی باشد که وی را برای عموم توصیف می نمایند. وی یک انسان نیکوکار بوده که اقدامات فراوانی برای شهر لس آنجلس انجام داده است. کافی است پانزده تا سی ثانیه مکالمه فردی را ضبط نموده و ویرا منحرف قلمداد نمائید.

1527-6

1527-7

1527-8

بابی ثمینی در برخورد با رسانه های گروهی، شخصیتی ممتاز، بسیار آرام و متفکر است. وکالت او برای موکلین بسیار سرشناس و مشهور، سبب گردیده که وی در شبکه های تلویزیونی سراسری همانند CNN و Fox و Bloomberg با شخصیت والای خود ظاهر گردد.
بابی ثمینی در این مورد چنین اظهارنظر می نماید:
«در رابطه با رسانه های گروهی، می بایستی با آنان روابط حسنه داشته باشید و پرسش های مشکل خبرنگاران را با تفکر و متانت پاسخ دهید.
گاه علیرغم نقطه نظرهای مخالف رسانه ها علیه موکلین، بابی ثمینی پیوسته به روابط حسنه خود با آنان ادامه میدهد:
اعتماد به نفس و شجاعت بابی ثمینی، در برخورد با رسانه های عمومی بخشی را در برنامه های خبری بوجود آورده که وی می تواند کارشناسی خویش را در رابطه با موکلین خویش بیان نماید.. وی اخیرا در برنامه Fox’s Good Day. L. A ظاهر گردید و درباره قضیه (Case) شریف پیشین لس آنجلس Lee Baca که خود را بخاطر عدم حقیقت گویی در بررسی فدرال مقصر قلمداد نمود، اظهاراتی بعمل آورد.
بابی ثمینی: «درحقیقت از بحث درباره سایر پرونده ها لذت می برم. اینگونه قضایا، به مراتب جالبتر و به مراتب کم اضطرابتر بوده زیرا از اینکه درگیر آن پرونده ها باشم ناراحت نیستم.»
در آینده که فعالیت حرفه یی بابی ثمینی کاهش یابد، وی نقش بیشتری را در رسانه های گروهی برعهده خواهد گرفت.
بابی ثمینی درباره اهداف آتی خود چنین می گوید:
«تمایل دارم مشارکت بیشتری در فعالیت های بشردوستانه جهانی داشته باشم. حرفه و زندگانی جالبی داشته ام و تمایل دارم بیشتر به جامعه انسانی خدمت نمایم. دوستان نازنینی دارم که الهام بخش من در جهت همکاری با سازمانهای خیریه و بشردوستانه هستند.
در رابطه با فرهنگ و سنت ایرانی، بابی ثمینی میگوید:
تمامی غذاهای ایرانی همیشه مورد علاقه ام بوده است، اما در مورد گوش دادن به موزیک و خواننده مورد علاقه ایرانی، نیاز به مطالعه بیشتر دارم. ولی من با هنرمندان با سابقه تر مانند اندی آشنایی دارم و بطور قطع تعداد زیادی هنرمندان جوانتری وجود دارند که هنوز امکان آشنایی آنان را پیدا نکرده ام.

1527-9