1546-2

1546-4

1546-5

دکتر رضا ترشیزی با روش های درمانی با تکنولوژیهای پیشرفته:
High Technology
Cosmetic Treatments
مبحثی تقریبا نو در طب زیبایی است که حدود 30 سال پیش درکالیفرنیا و بعضی نقاط دیگر امریکا شکل گرفته و آرام آرام تمامی جهان را در بر گرفته است.
امروزه با توجه به ارتباط جمعی بیشتر و پیشرفته تر و امکان ارتباطات تصویری فراوان رفته رفته توجه مردم بیشتر به آراسته بودن و ظاهری زیبا و قابل توجه تر جلب شده است و نه تنها خانم ها بلکه آقایان نیز از این قاعده جدا نیستند و توجه روز به روز بیشتری به ظاهر و آراسته بودن خود دارند.
این طب پیشرفته و مدرن روز به روز به طبیعت انسان سازگارتر شده و از امکانات طبیعی بدن خود انسان برای بهتر و زیباتر شدن استفاده می کند.

1546-6

یکی از عجیب ترین پدیده های طب زیبایی امروزه رادیو فرکانس می باشد که به شکلی بسیار طبیعی و بدون هیچگونه دارو یا عامل خارجی باعث می شود هر نقطه ای از صورت یا بدن را جوانتر و زیباتر و سالم تر کند. رادیو فرکانس دو اثر درمانی دارد:
1- بافت های شل شده و وارفته بدن را منقبض می کند یعنی نسوج افتاده و شل شده را جمع و سفت می کند.
2- با رادیو فرکانس سلولهای کلاژن ساز پوست تحریک شده که مجددا کلاژن سازی خود را از سر بگیرند و پوست نازک و شل شده را سفت و ضحیم کنند.
یعنی عامل اصلی پیری پوست که از دست دادن کلاژن (آسترپوست) و شل و افتاده شدن آنرا بدون درمان دارویی و جراحی بطور سرپائی و بدون درد و سوزش اصلاح می کند.
این تکنولوژی بطور عجیبی دنیا را فرا گرفته و اکثر کشورهای جهان با این روش های درمانی آشنا شده و از مزایای آن استفاده می کنند. این گسترش علمی باعث شده که تمامی پزشکان جهان درکار زیبایی به دنبال این تکنولوژی مدرن بیشترین تقاضا را نسبت به بازارعلمی کشور امریکا داشته باشند. چه کشور امریکا عموما و کالیفرنیا خصوصا در شکل گیری این تکنولوژی نقش اساسی داشته است.

1546-7

و پزشکانی که در امریکا در این رشته تجربه و مهارت کاری داشته اند در سراسر جهان مورد توجه برای درمان و آموزش این علوم جدید می باشند.
یکی دیگر از پیشرفتهای قابل توجه در مسئله طب ژنتیک و مولکولی و سلولی است و خلاصه اینکه Stem Cell سرو صدای فراوانی را در جهان به پا کرده ولی طب علمی وجود چنین طبی را در علم زیبایی تائید نمی کند.
البته اخیرا چینی ها معتقد هستند که سلول هائی از بند جفت به عنوان فرانشیمال Stem Cell جدا کرده و در پوست تزریق می کنند که می تواند تبدیل به فیبروپلاست شده ودر سطح پوست ایجاد کلاژن بکند که هنوز صحت علمی آن از نظر منابع علمی امریکا قابل قبول نیست.
در هر صورت به امید اینکه علم طب با پیشرفتهای تکنولوژی بتواند روز به روز محصولات و روش های پیشرفته تر مفیدتر و سالم تری را به دنیا عرضه کرده تا طالبان زیباتر و جوانتر شدن بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

1546-8

Laser نیز که سالهای سال یکی از بهترین و موثرترین روش های درمانی برای بسیاری از مصارف در علم طب زیبایی بوده است.
درمان موهای ناخواسته، لکه های سطح پوست، چین و چروک و رگهای ناخواسته به توسط لیزر سالهای سال است که مورد توجه و مصرف بوده و پیشرفت های بسیار چشم گیری در این زمینه شده است.
همچنین انواع فیلر یا پرکننده می توانند در مواردی که از بین رفتن نسوج سبب کم شدن زیبائی شده باشد مصرف خوبی داشته باشند. و بوتاکس Botox یا فراوردهای مشابه نیز در علم طب زیبائی امروز از پیشرفت های مارکت زیبایی میباشد.

1546-9

1546-10

1546-11

1546-12