1552-2

1552-3

1552-4

پدرام پاشا طاهری بنیانگذار کمپانی معروف Pedram Couture، که اخیرا طوفانی در جهان برپا ساخته، عشق به فشن را از ایران از روزها و سالهایی که بسیار جوان بود با خود داشته است.
پدرام می گوید: بخاطر دارم وقتی پنج شش ساله بودم، بزرگترهای فامیل و دوستان مادرم، همیشه از من درباره آنچه می پوشیدند و باید بپوشند سئوال می کردند.
از پدرام اینروزها کلکسیون لباس های عروس او در سراسر جهان ارائه میشود، از جمله فروشگاه های معروف لباس عروسKleinfeld Bridal در شهر نیویورک.
پدرام تا 11 سالگی در ایران زندگی می کرد تا پدرش را از دست داد، سپس با مادرش به امریکا آمد و در نیواورلینزساکن شد، منطقه ای که برای ارائه طرح های ایرانی، ظاهرا جای مناسب نبود و پدرام می گوید ما درواقع می خواستیم به لس آنجلس کوچ کنیم، ولی فامیل وآشنایان ما را از سفر و کوچ تازه می ترساندند که در لس آنجلس رقابت ها فشرده و سطح زندگی بسیار بالا و اصولا برای یک مادر مجرد زندگی و کار بسیار سخت و پردردسر است.
یک فامیل نزدیک که یک پروفسور دانشگاه بود، پدرام و مادرش را به نیواورلینز دعوت کرد تا تابستان مهمان شان باشند و اوضاع زندگی را در آنجا بررسی کنند، پدرام بلافاصله مدرسه را شروع کرد، مادرش به مدرسه بازگشت و شغلی بعنوان مدیکال تکنولوژیست پیدا کرد، همان شغلی که در ایران هم داشت.

1552-5

1552-7

پدرام می گوید: مادرم خیلی زود کاری پیدا کرد، مدرسه را شروع نمود، دوستانی دور و برخود آورد. نیواورلینز شد خانه دوم ما. در این میان دور بودن از جامعه ایرانی، پدرام را واداشت و مشتاق نمود به جستجوی تازه ای دست بزند، این اشتیاق او را تشنه تر برای رشته طراحی به شیوه ایرانی کرد بطوری که خانه شان را به سبک و استایل ایرانی دکور و طراحی کرد. پدرام تحصیل در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا LSU را شروع کرد وهمچنان به دنبال ایرانیان در جمع دانشجویان بود، تا سرانجام انجمن دانشجویان ایرانی را پیدا کرد و مسئولیت ریاست آنرا عهده دار شد.
آنروزها همه وجود پدرام را عشق به طراحی و فشن پر کرده بود و به همین جهت تخصص خود را در دکور داخلی دنبال کرد چون او به طور عجیبی به سوی آینده فشن و دنیای طراحی کشیده می شد.
پدرام می گوید: ابتدا از اینکه وارد دنیای فشن بشوم واهمه داشتم و با خود می گفتم چگونه می توانم دردنیای هالیوود راه یافته و روزی یک فشن دیزاینر معروف شوم، به همین جهت با خود اندیشیدم که تخصص دکوراسیون داخلی «اینتریوردیزاین» Interior Design می تواند راهگشا باشد و من می توانم همه جا این تخصص را بکار بگیرم.

1552-8

1552-10

1552-11

بهرحال پدرام باید رویا و آرزوی بزرگ خود را دنبال کند، در سال 2008، پدرام شغلی در لس آنجلس پیدا کرد که به مدت 8 ماه بعنوان طراح لباس های مردانه چهره های معروف هنر و ورزش بکار بپردازد، به دنبال آن پدرام به خانه خود در نیواورلینز بازگشت و بعنوان تمام وقت بعنوان استایلیست (طراح لباس) مشغول شده و به مرور برند طرح های خود را نیز درکنارش آماده کرد.
پدرام می گوید من سرانجام همه انرژی خود را بکار گرفتم تا نام و برند خود را ارائه بدهم، اولین گام بلند با یک دعوت نامه از سوی هفته فشن نیویورک در سال 2014 بود.
تا آن زمان من در فشن شوهای زیادی شرکت کرده بودم و می دیدم که بخت با من است و سختکوشی و استواری من اینک نتیجه اش را نشان میدهد.
پدرام هنوز بیشتر وقت در نیواورلینز سرگرم مشتریان خود در کارگاه هنریش است او در ضمن سفرهای ماهانه خود را به لس آنجلس برای جوابگویی به مشتریان بیشتر ادامه می دهد، البته هر بار که پدرام به لس آنجلس می آید می کوشد تا به طراحی های ایرانی خود بیشتر بپردازد.
پدرام میگوید: وقتی در لس آنجلس هستم، هر روز غذای ایرانی می خورم، سری به قنادی ها میزنم، چیزهایی که در نیواورلینز وجود ندارد، نکته جالب اینکه طرح های ایرانی بروی طرح های او تاثیر دارد وخود نیز در جریان کارش از این تاثیر مطلع است.
او می گوید: این واقعا غیرارادی است که مرا معمولا وا می دارد به کارهای تکمیل شده نگاه کنم و تاثیر طرح های ایرانی را روی کارهای خود ببینم. پدرام درحالیکه می کوشد نام شایسته ای برای خود در حیطه فشن دیزاین بسازد مشتریان معروفی دارد که با لباس های طراحی شده اش در مراسم اسکار، گلدن گلوب، لاتین میوزیک اواردز حضور می یابند و به عنوان یک طراح خصوصی از دیدن رضایت و شادی آنها، سیراب میشود.
پدرام می گوید: من گاه با خودم می اندیشم، عجیب است که همه چیز به سرعت پیش میرود، من به مسیری می روم که با بزرگترین ستارگان همکاری و دوستی خواهم داشت و احترام بسیاری کسب می کنم.
پدرام از کارکردن با مشتریان خصوصی و تک تک نیز لذت می برد.
پدرام می گوید: من از دیدن چهره خوشحال و راضی مشتریان خود، در لحظه پرو لباس تا آخرین مرحله غرق خوشحالی می شوم آغاز کردن با پارچه دست نخورده و تازه بعد مدلینگ آن در یک کاستوم پروداکشن، سرانجام بر تن نشستن و قالب تن شدن، که گاه خانم ها از شدت هیجان اشک هایشان سرازیر میشود و می گویند هیچگاه فکر نمی کردند کمرشان تا این اندازه باریک باشد. این احساس خوبی است چون من روی بدن مشتریان خود مطالعه و بررسی می کنم که چگونه لباس بر تن آنها قالب بگیرد.
با وجود اینکه لاین لباس های عروس پدرام در فروشگاه های معروف در سراسر جهان به فروش میرسد، نام او به آرامی شکل می گیرد و در فشن برای خود نقطه اتکایی میشود، درحالیکه هدف بزرگ پدرام این است که روزی لباس طراحی شده اش بر تن ستاره نامدار شارلیزترون بنشیند.
پدرام می گوید: دلم می خواهد خانه مد و فشن خود را به عنوان یک طراح قابل احترام و محبوب داشته باشم و هرکس نام طرح های پدرام را می برد دلم میخواهد بگویند این همان لباسی نیست که شارلیز ترون پوشیده بود؟ چرا که او ستاره ایده ال من است.

1552-9