1557-2

1557-4

1557-5

1557-3

حدود 50 سال پیش بود که موج جدیدی از جوانان در عرصه موزیک پاپ شکوفا شدند و هنوز پرچمدار نسل خودشان ونسل بعد از خودشان هستند. درست انگاری دیروز بود که جوانی آوازه شهرتش یکشبه که در فستیوال آواز جوانان در شو میخک نقره ای حضور داشت در همه جا پیچیده بود، همانروز به دفتر مجله جوانان آمد و با هم به گپ وگفتی داشتیم او کسی نبود جز (مرتضی برجسته) که تا امروز به همراه همگامانش بار مسئولیت موسیقی پاپ را بدوش کشیده اند.
پنجاه سال زمان کمی نیست و از همه مهمتر اینکه هنرمندی بتواند کماکان محبوبیت خود را حفظ کند.
با خبر شدیم که در نوروز گذشته مرتضی با کنسرتهای موفق و بسیاری که داشته یکی از پرکارترین ها بوده و مهم تر اینکه تصمیم دارد برنامه با شکوهی برای پنجاهمین سال فعالیت هنریش برگزار کند.
به این بهانه تماسی داشتیم تا در مورد این خبرها گپ و گفتی داشته باشیم.
هیچوقت نشده که صدای او را چه در تلفن یا رو در رو ناراضی بینیم و گله ای داشته باشد، با همان خوشرویی همیشگی برخوردی صمیمی داشت.
• مرتضی نوروز امسال چه خبر بود؟
– راستش همه جا با انبوه جمعیت روبرو بودم البته هنرمند باید نوعی چشم باشد. و حضور ما بوسیله ویدیو و آهنگهای جدیدی هست که اجرا می کنیم که البته اگر موفقیت هم داشته باشد که نورعلی نور است در سال گذشته من 4 آهنگ و موزیک ویدیوی خوب داشتم و فکر کنم تقریبا کم کاری چند سال اخیر را جبران کردم و آخرین آنها که ویدیوی «دست من نیست» بسیار به دل همگان نشست.
همه این فعالیت ها حضور مردم را در فروش بالای کنسرت هایم تضمین کرد.
• آلبوم ثروت را که چندین بار راجع به آن صحبت کرده بودی، در چه حاله؟
– این روزها انتشار آلبوم از نظر مادی به صرفه نیست فقط به عنوان اینکه برای آیندگان باز شاید این آلبوم را به بازار بدهم که همین 4 آهنگ پخش نشده ام، بخشی از این مجموعه 10 آهنگی است.
• با چه کسانی همکاری داشتی در این مجموعه؟
ج: بیشتر با برو بچه های جوان و مستعد ایران کار کردم که البته باید از محمد مقدم تشکر داشته باشم که غیر از چند ملودی زیبا که در اختیارم گذاشت وسیله ای بود که با هنرمندان داخل ایران در تماس باشم البته شرح جزئیات آلبوم را بعد از انتشار حتما در اختیارتان میگذارم.
• ویدیوها هم کار بچه های ایران بود یا اینجا؟
– این 4 ویدیو نتیجه همکاری بچه های اینجا بود، دمت گرم (مسعود دلجو) همیشه یادت باشد (رامین اولادی و سیروس کردونی) نفسات و دست من نیست رو هم دو برادر با استعداد کسرا و محسن شجاعی درست کردند.
• از این بحث که بگذریم خبردار شدیم که درماه مارچ آینده کنسرت با شکوهی می خواهی به مناسبت 50 سال فعالیت هنریت برگزار کنی؟
– 50 سال در یک شغل فعالیت کردن مخصوصا در زمینه هنری و بخصوص موسیقی کار بسیار دشواری هست که چطور خودت را مطرح نگهداری و سرپا باشی.
من در این 50 سال با حدود 300 آهنگ شناسنامه پرباری رو جمع آوری کردم که حدود نیمی در خارج از ایران تهیه کردم و درست نسلی را که بعد از انقلاب دچار دگرگونی فکری و اجتماعی بود در بر گرفت و این یکی از افتخارات من هست که با موسیقی شاد، غبار غم را از زندگی یک نسل پاک کردم و حاصل این 50 سال همکاری با چهره های نامدار موسیقی بوده که هرکدام جایگاه بزرگی در موسیقی و ترانه داشته اند همه ما با خاطراتمان زندگی می کنیم و همین آهنگها که من و همکارانم اجرا کردیم بخش اعظمی از خاطرات یک جامعه را تشکیل می دهند و من مطمئن هستم کسانی که به کنسرت من می آیند 50 سال خاطره برایشان زنده خواهد شد.
• آیا همکارانتان هم در کنسرت 50 سالگی حضور دارند؟
– به پاس همگامی دوستانم از همه دعوت می کنم و اگر مایل باشند قطعه کوتاهی هم اجرا خواهند کرد.
وسعی میکنم با دعوت از رسانه ها و کسانی که در طول این مدت از من پشتیبانی کرده اند تشکری داشته باشم.
• محل برنامه مشخص نشده؟
– هنوز در حال مطالعه هستیم و با چند سالن کنسرت بزرگ تماس گرفته ام که به زودی یکی را انتخاب می کنم البته باید شرایط صحنه اش طوری باشد که تعداد زیادی از نوازندگان و رقصنده ها بتوانند در برنامه راحت همکاری داشته باشند.
• ممنون از لطف ات مرتضی جان، من که خودم یکی از طرفداران سبک کارت هستم و امیدوارم که شب بسیار با شکوهی داشته باشی که البته خبرهای دقیق تر را به زودی در اختیار ما بگذاری.
از مرتضی خداحافظی می کنیم و واقعا در این فکر بودم که 50 سال یک عمر است و شاید به نظر ما خیلی طولانی نباشد چون هنرمندانمان هر روز با ما رشد کردند ولی انصافا کار دشواری است که 50 سال محبوب چند نسل باشی.
خدا قوت مرتضی …

1557-7

1557-6