1568-6

1568-8

1568-01

1568-9

عکسها از عباس حجت پناه

فیلم پر راز و رمز بهای آزادی Price For Freedom ازجمعه آینده 7جولای در سینماهای معروف لس آنجلس Town Center Encino- Music Hall Beverly Hills بروی پرده میرود و بهمین مناسبت با مری آپیک ستاره نامدار سینما و تئاتر و تلویزیون، که چند نقش مهم دربازی، موسیقی و تهیه فیلم داشته گفتگویی داشتیم.
• از مری آپیک می پرسیم بنظر می آید فیلم بهای آزادی دارای ویژگی هایی است که شما را به همکاری تشویق کرده است؟
می گوید: اولا فیلم برنده جایزه بهترین فیلم از بیست و دومین فستیوال بین المللی پالم بیچ Palm Beach و اینکه فیلم بروی قصه واقعی مارک بنهوری ساخته شده که قبلا کتاب آن نوشته خود ایشان از پرفروش ترین کتاب ها بود.
قصه واقعی و پرقدرت مارک بنهوری است که برای زنده نگهداشتن و نجات خانواده خود، در زمان رویدادهای انقلاب در ایران، مجبور به فرار میشود، چرا که دکتر بنهوری دندانپزشک مخصوص شاه ایران بوده، با شاه دوستی نزدیکی داشته و همین ها او را در لیست آدم های معروف و پرنفوذی قرار داده بود، که جان شان در خطر بود.

1568-02

1568-3

• شما چگونه به گروه سازنده فیلم پیوستید؟
– دکتر بنهوری از من دعوت کرد تا فیلم را که بخش هایی از آن ساخته شده بود ببینم، فیلم در نیویورک فیلمبرداری شده بود وقتی آن بخش ها را دیدم نظرخودم را که باید بخش هایی از آن تغییر کند گفتم و اینکه فیلم گرما و احساس ایرانی ندارد و باید ساختار فیلم تا حدی عوض بشود.
دکتر بنهوری به من زنگ زد و دعوتم کرد تا آن تغییرات را با کمک عوامل فیلم بدهم، البته پل سوروینوPaul Sorvino بازیگر برنده اسکار، نقش شاه ایران را با مهارت خاص بازی کرده بود چون او بهرحال در نقش خود تواناست. من از همان آغاز سعی کردم اولا موسیقی فیلم را به سوی سازهای ایرانی ببرم و با دعوت از نوازندگان ایرانی و بهره از سازهای اصیل ایرانی، شگفتی و تحسین کارل جانسون سازنده موزیک فیلم را برانگیختم و خود نیز آثاری ساختم که با تنظیم خود کارل استفاده شد.
نوید نگهبان بازیگر همیشه هنرمند نقش مارک بنهوری را با توانایی ایفا می کند، من نقش مادر مارک را عهده دار شدم که خیلی از این نقش راضی هستم.

1568-10

1568-11

1568-4

1568-12

1568-13

فیلم به پشت صحنه بازیهای سیاسی هم میرود به رویدادهایی می پردازد که شاید خیلی ها درباره انقلاب ایران و دخالت های خارجی خبر ندارند و اینکه چرا شاه رفت چه پیش آمد و در دل فیلم، قصه واقعی زنی است که با خود راز و رمز شگفت انگیزی دارد و من حتی هیچ خبر و اطلاعی درباره این زن نداشتم اصولا همه قهرمانان فیلم واقعی هستند، تنها شاخ و برگ های سینمایی به آن اضافه شده است و مهم اینکه فیلم با یک خط انسانی آغاز میشود و تا پایان نیز این خط انسانی را با خود می برد و همین تماشاگر را به دنبال خود می کشاند. فیلم ابدا جنبه تبلیغاتی چون «آرگو» ندارد، فیلم یک داستان واقعی است که نویسنده و کارگران به آن وفادار هستند و داستان فیلم درواقع به مذهب و قوم خاص تعلق ندارد، هر ایرانی مهاجری را در بر می گیرد من خوشحالم که بعنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم، درحد توان و تجربه خود در ساختار فیلم کمک کردم و فیلم از همان آغاز تماشاگر را به دلیل قصه قوی و پراحساس و بازیهای درخشان جلب می کند.

****

برای کسب اطلاعات بیشتر
و تهیه بلیط به وب سایت زیر مراجعه کنید
www.Priceforfreedommovie.com

1568-5