1394-51

توضیح و پوزش در مورد گفتگویی رادیویی

هفته پیش مصاحبه ای در مجله چاپ شد که نقل گفتگویی رادیویی بود بین مهدی ذکایی، دکتر بامبان و سهراب اخوان- از آنجا که مطلب از روی نوار به نوشتار کشیده شد در نگارش آن چند اشتباه صورت گرفت که از خوانندگان پوزش و در این جا مختصراً به آن می پردازیم.
1- به جای 1956 و 1957 باید 1906 و 1907 نوشته می شد.
2- ماهواره اُفک (افق) تعلق به اسرائیل دارد و نه امریکا
3- وارتانیان جاسوس روسیه در هنگام جنگ دوم جهانی فوت نکرده بلکه دو سال پیش مرده است.
4- سازمان های اطلاعاتی امریکا همیشه می خواهند افرادی را استخدام کنند که مدارج بالای تحصیلی دکترا و غیره دارند در مطلبی که چاپ شده برعکس نوشته شده بود.
5- دنیای واقعی جاسوسان با آنچه در فیلم ها می بینیم تفاوت بسیار دارد.

1394-52

هفته قبل منوچهر بی بیان چهره با سابقه تلویزیونی و از اولین تولید کنندگان موسیقی در ایران، بدنبال عمل جراحی کلیه در بیمارستان بستری شد.
منوچهربی بیان که در بیمارستان سیدرساینا بستری است خوشبختانه رو به بهبودی است و آرزو داریم همچنان پرانرژی و فعال در صحنه باشد.

1394-53

آناهیتا خلعتبری از موسسه خیریه پاپلی خلعتبری می‌گوید.  موسسه‌ای که در سال 1998توسط خانم دیانا خلعتبری به منظور فراهم کردن امکانات زندگی‌ بهتر برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان، خصوصاً کودکان داخل ایران تاسیس شد.  دیانا خلعتبری این موسسه را به نام دختر خود پاپلی بنیان نهاد. پاپلی دختری بود بسیار موفق که در شبکه اسکای در انگلستان کار میکرد و از طرف کار خود برای ماموریتی به میلان رفته بود که ناگهان در اثر یک حادثه دلخراش دچار ناراحتی قلبی میشود و جان خود را در ۲۹ سالگی از دست میدهد. به این دلیل از طرف شرکت او، مبلغی به خانواده‌اش یعنی‌ پدر و مادرش تعلق گرفت و مادر او خانم دیانا تصمیم می‌گیرد این مبلغ را صرف راه اندازی یک بنیاد خیریه به نام پاپلی کند.تامین نیازهای اولیه برای کودکان از قبیل بهداشت و سلامت، کمک‌های آموزشی و درمانی و برنامه‌ریزی برای ورود هر چه شایسته تر کودکان و نوجوانان به جامعه، حاصل تلاش چندین ساله این مؤسسه بوده است. بنیاد خیریه خلعتبری طی‌ سال ها، پروژه‌های مختلفی‌ را در دست داشته، برای مثال، به تازگی، با حمایت گسترده و حضور موثر خود، تعدادی منازل مسکونی در منطق زلزله زده آذربایجان شرقی‌ ساخته شد. اولین اقدام و موفقیت این مؤسسه تاسیس یک هنرستان برای دختران ناتوان جسمی‌ در مرکز شهدای هفتم تیر در منطقه پل رومی بود. سپس هنرستان دخترانه پاپلی خلعتبری در غرب تهران تاسیس شد. همچنین احداث یک کلینیک در افغانستان، تامین «خانه امید» برای کودکان در آفریقا، خرید دستگاه‌های پزشکی‌ به صورت اضطراری برای بیمارستان درمان سرطان در یزد و بسیاری‌ خدمات دیگر که در این مقاله فرصت نیست به همه آنها اشاره شود. باعث افتخار است که چنین موسسه‌ای سالیان سال است بی‌ سرو صدا و بدون هیچ ادعایی به خدمت مشغول است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به سایت pkcf.com مراجعه کنید.
با آرزوی موفقیت روز افزون برای مؤسسه خیریه خلعتبری

1394-54

دکتر ابی سرودی متخصص با تجربه  جراح چشم و پلک، از دو هفته قبل، مطب جدید خود را در انسینو بنا به تقاضای گروه زیادی از بیماران خود افتتاح کرد.
مطب جدید در آدرس زیر پذیرای هموطنان عزیز می باشد.

16661 Ventura  Blvd., # 826  Encino-CA  91436
818-449-3937

1394-55

آخرین آثار نقاشی جهاندار احیا، هنرمند نامی، روز شنبه ۲۲ فوریه از ساعت ۶ تا ۹ شب، با حضور هنرمند و خانواده هنرمند و هنر دوستان، گشایش ‌‌یافت و مورد استقبال قرار گرفت. این نمایشگاه بمدت یک هفته از روز افتتاح ادامه خواهد داشت.

1394-56

1394-57

جمشید شکوهی مدیرکمپانی Forex Real Estate در طی دو سال اخیر در زمینه خرید و فروش املاک رکورد بالایی را برجای گذاشته است و با اطلاعاتی که در مورد خرید املاک خالصانه به مردم میدهد، سبب شده تا مورد اطمینان آنها باشد.
اینروزها یک سئوال برای همه مطرح است که اگر کسی غیر از امریکا مثلا در ایران و یا اروپا میخواهد یک سرمایه گذاری بی خطر در امریکا بکند به نظر شما به چه صورت باید انجام بدهد؟
جمشید شکوهی: به نظر من خرید املاک در امریکا بهترین و سالم ترین سرمایه گذاری برای مدت طولانی است. برای مثال املاکی که در سال 1970 قیمت آنها حدودا 000/50 دلار بوده در سال 2014 در کالیفرنیا تقریبا به 500 هزار دلار تا 700 هزار دلار رسیده است.
البته باید توجه کرد که در مدتهای کوتاه ممکن است که قیمت املاک نوسان های مختلفی داشته باشد. مثلا ما از سال 1980 تا امروز چهار بار رکود اقتصادی داشتیم که آخرین بار آن سال 2008 بود قیمت به شدت پائین آمده بود ولی همانطوری که ملاحظه می کنید از سال 2010 تا 2012 قیمت ها حدودا 35% بالا رفت در نتیجه خرید املاک در درازمدت بهترین و کم خطرترین ریسک را خواهد داشت .
اگر شخصی قصد اقامت در امریکا را دارد می خواهد یک سرمایه گذاری مطمئنی بکند، بهتر است شاپینگ سنتر وآپارتمان بیلدینگ و یا آپارتمان بیلدینگ بخرد؟
– معمولا پیشنهاد می شود، هر شخص با توجه به تخصص و تجربه خود، باید دست به سرمایه گذاری بزند، مثلا اگر یک پزشک قصد اقامت در امریکا را دارد بهتراست سرمایه خود را برای خرید یک مدیکال بیلدینگ بکار گیرد و خصوصا ساختمان هایی که همه تجهیزات و امکانات را دارند.
اینروزها هر خانه ای در مارکت ارائه میشود بلافاصله بصورت نقد خریداری میشود. علت این سرعت عمل و اینکه خیلی ها با وام پائین گاه امکان خرید ندارند چیست؟
– اولا این نوع خریدها، دلیل خوب شدن مارکت و اقتصاد جامعه است، همانطور که اشاره کردیم، قیمت خانه ها مرتب بالا می رود و حتی در بعضی موارد قیمت املاک نسبت به سال 2008 حدود 35 تا 45 درصد بالا رفته است باید توجه داشت که هنوز نرخ بهره پائین است، ولی گروهی که سرمایه های نقدی خود را مدتی بکار نگرفته بودند، اینک بهترین موقعیت را برای خرید نقد و سریع املاک می بیند از سویی از کشورهایی مثل ژاپن وفیلیپین و چین، گروهی با نقدینه های خود، وارد بازاراملاک شده اند و خودبخود خرید املاک بصورت نقد بیشتر شده است.
آنها که قدرت مالی شان چنان نیست که بصورت نقد بخرند چه باید بکنند؟
– متاسفانه این وضع ادامه خواهد داشت همین هفته قبل یک خریدار خانه، حاضر بود، 40 هزار دلار بالای قیمتی که خانه در مارکت بود، آنرا بخرد، ولی پیشنهادش قبول نشد چون یک خریدار نقد با قیمت پائین تر، خانه را خرید. دلیل اش  این است که فروشنده دیگر در انتظار جواب بانک ووام خریدار نمی ماند و در طی ده روز می تواند به محضر برود و ملک را بفروشد.
در جریان هستیم وکیل بانکها موجودی ملک های فورکلوژر را دارند؟
– درست است، ولی خیلی از این املاک بدلیل بالا رفتن قیمت، از فورکلوژر که در آمده است، بنابراین همه چیز اینروزها تغییر کرده است و خیلی از املاک فورکلوژر بخاطر همین مسئله رونق بازار، زود فروش میرود.
بنظر می آید بیشتر مردم بدنبال خرید کاندو و آپارتمان هستند؟
– دلیل اش پائین بودن قیمت کاندو از آپارتمان های سینگل پائین است قیمت متوسط کاندو حدود 300 تا 350 هزار دلار است.

 

818-481-9229

 

1394-58