1443-2

1443-4

برای مهین کریمی حکاک، زن تحصیلکرده سوربن پاریس، از تدریس زبان فرانسه در لس آنجلس و حقوق مختصر معلمی، تا کامادور «چمبراو کامرس » بورلی هیلز بیش از سه دهه پرفراز ونشیب گذشته، ولی همه این مراحل را با شجاعت، پشتکار، آگاهی پشت سر گذاشته و امروز بعنوان تاپ ترین Beverly Hills Stage Maker/Beverly Hills Image Maker در ثروتمندترین منطقه امریکا، بورلی هیلز، بل ایر شناخته شده است، ولی می کوشد بی سروصدا، دور از جنجال و بدون ادعا پیش برود و بقولی برای جامعه زنان و جامعه ایرانی افتخار بیافریند و قلبش برای انسانها می تپد و اینکه بر چهره انسانها لبخند رضایت بنشاند.
مهین کریمی حکاک از یک خانواده برجسته و سرشناس فرهنگی می آید که برادران نامدارش احمد کریمی حکاک و محمود کریمی حکاک چهره های ادبی و فرهنگی و دانشگاهی و سبب افتخار جامعه ایرانی اند، مهین تحصیلات عالی خود را در رشته Interior Design در دانشگاه سوربن (Ecole Des Beaux- Arts) پایان داده و در سال 1978 به کالیفرنیا کوچ کرده است.
مهین کریمی حکاک که خیلی زود کمپانی بزرگ خود را در لس آنجلس، در قلب ثروتمندترین منطقه کالیفرنیا، بورلی هیلز و بل ایر بنا نهاد، ابتدا با تدریس زبان فرانسه و درآمد 700 دلاری، کارش را شروع کرد، شاگردان اش، فرزندان برجسته ترین چهره های هنر و سیاست بودند، دختر و پسر نوجوان مارلون براندو، که هردو سرکش و یاغی بودند واو با بردباری و متانت و سیاست ویژه خود نه تنها آنها را آرام و مطیع و مهربان ساخت، بلکه بعنوان معلم محبوب شان معرفی شد و مارلون براندو زیباترین نامه زندگی خود را برای مهین نوشت، او را بخاطر متانت، ذات معلمی، انسانی، پاک نهادی، حوصله و صبر ستود و او را نمونه یک زن استثنایی مشرق زمین معرفی کرد.
زن محجوب و پرتلاش و خستگی ناپذیر آنروزها، اینک بعنوان زن سرافراز و موفق، چهره و مصاحبه هایش در معتبرترین نشریات طراحی بورلی هیلز چاپ میشود، او که در سالهای 1989 و 90، بخاطر طراحی زیباترین پنجره ها و بوتیک ها و دپارتمنت استور ها در بورلی هیلز از سوی مرکز بازرگانی وصاحبان مشاغل Beverly Hills Chamber of Commerce صاحب جایزه شد. درواقع دیزاینر بین المللی از سوی هتل ها، مهندسان برجسته، برنامه گذاران و فیلمسازان هالیوود بخاطر طراح استثنایی و اعجازآفرین اش دعوت به همکاری شده است.
وقتی لیلی باس شهردار بورلی هیلز خواست ساختمان گری استون Gray Stone که یک موزه است افتتاح کند، از مهین کریمی حکاک دعوت کرد او را همراهی نماید، چرا که مهین 34 سال است عضو Beverly Hills Chamber of Commerce است و یکی از 12 کامادور این مرکز، تنها ایرانی کامادور این مرکز است.

1443-5

«مهین کریمی حکاک» فروتنانه از خود حرف میزند، می گوید می خواهم همیشه از خود پروفایل کوچکی نشان بدهم، این مردم هستند که بر کار من ارزش می گذارند. این مردم هستند که باید از کار من حرف بزنند.
مهین که 3 فرزند برومندش را خود بزرگ کرده، آنها را به بهترین دانشگاه ها فرستاده، دو نفرشان با درجه Ph.Dفارغ التحصیل هاروارد و سومی با درجه Ph.D فارغ التحصیل سوربن پاریس است، هرسه در کار خود موفق، سربلند و افتخارآفرین هستند، براستی یک مادر چه میخواهد؟ مادری که خود در تمام سه دهه گذشته، خستگی را نشناخته است.
مهین کریمی حکاک درباره مراحل کار خود که با هنر و ظرافت ویژه همراه است می گوید من با گروه خود چون یک مجسمه ساز و نقاش و گروهش عمل می کنم، پروژه ما از زمانی شروع میشود که آرشیتکت ها، ساختمان سازها، خانه و یا ساختمان رویایی خود را آماده می کنند و از آن لحظه ببعد آن ساختمان نیاز به احساس، لمس هنری ظرافت های ویژه دارد، ما با توجه به تجربه و تخصص و هنر خود، آن ساختمان را چون مدل زیبا می آرائیم، قشنگ ترین میکاپ وآرایش مو را برایش تدارک می بینیم، بعد زیباترین لباس را با توجه به رنگهای دلخواه برایش طراحی می کنیم.
من معمولا با دو گروه روبرو هستم، اولین گروه کسانی هستند که آن خانه و ساختمان را برای زندگی خود می خواهند، من باید با همه احساس خود با آنها دیدار کنم، باید برایشان ساعتها، گاه روزها وقت بگذارم، به عمق سلیقه و خواست شان پی ببرم، رنگهای دلخواهی که به آنها آرامش می دهد بشناسم، بدانم با چه کسانی رفت و آمد و دوستی دارند و در پی دیزاین آنتیک هستند یا مدرن! همین اخیرا یک آقای آلمانی طراحی و دکور خانه 12 هزار اسکورفیتی خود را به من سپرد من برای تهیه میز کارش، سه بار به پاریس رفتم، او بدنبال یک میز کار طراحی شده خاص بود، این میز در یک حراج بزرگ به چند برابر قیمت در معرض فروش بود، من در خرید تردید داشتم، ولی صاحب خانه محکم ایستاد و گفت به هر قیمتی من این میز را می خواهم و من سرانجام آنرا خریدم.
همین مشتریان، همین تجربه ها بمن آموخته که بدنبال طراحی و دکورخانه های ارزشمند با قیمت های بالا بروم، چون در غیر اینصورت برای من و گروه تخصصی ام که همه نیرو و هنر و وقت خود را می گذاریم نمی ارزد. من در طی این سالها یا در صورت امکان خانه های ارزشمندی را که نیاز به طراحی داشته خود خریده ام، یا با دیگری پارتنر شده ام و یا به خواسته آنهایی که خانه ها و ساختمان ها را خریده اند عمل کرده ام.
مهین کریمی حکاک که بخاطر طراحی هایش از پاریس، نیویورک و بورلی هیلز جوایز بسیاری دریافت داشته می گوید من با تیمی کار می کنم که مرا می فهمند و من همه آنها را که با همه وجود کارشان را بمن می سپارند از صمیم قلب کمک شان می کنم و آنها را به رویاهایشان میرسانم.
مهین در کار صحنه Stage Maker تا امروز شگفتی ها آفریده، برای صحنه کنسرت ها، فیلم های سینمایی و تئاترها، سریال های تلویزیونی، در بزرگترین سالن های لس آنجلس و دیسنی هال، دوروتی چندلر و بسیاری دیگر، صحنه های طراحی ساخته که با تشویق نامه های بسیاری همراه شده است.
مهین می گوید من با طرح هایم، با صحنه آرائی هایم، با عشق به مردم و سرزمینم ایران، با خانواده ها خاطره می سازم و همین خاطره ها مرا سرپا نگه داشته است.