1480-13

آقای مجید: در سفر به هاوائی در تابستان ما به یک جلسه رفتیم که در مورد خریدن و سهیم بودن در یک هتل برای استفاده برای مرخصی بود که خیلی به ما اصرار کردند و ما فعلا یک بیعانه داده ایم ولی مطمئن نیستیم لطفا ما را کمک کنید که آیا آن را بخریم یا نه.
با تشکر-از تگزاس
خوشحال هستم که این سئوال را کردید: این نوع سهیم بودن در استفاده از هتل و یا کاندو را Timeshares میگویند که شرایط آنها بطور کلی یکی میباشد ولی هرکدام تغییراتی با یکدیگر دارند البته آنهائی که خریده اند اصولا راضی نیستند و یک معامله اقتصادی خوبی نمی باشند و اکثرا در آن گیر کرده اند و میخواهند بفروشند که خریداران زیادی برای این نوع مسافرت ها وجود ندارد.
اگر از نظر مالی در وضع خوبی هستید و آن منطقه را دوست دارید که به شما پیشنهاد کرده اند خوب اقدام کنید ولی اگر زیاد اهل مسافرت نیستید و دوست دارید خودتان برای جاهای مختلف تصمیم بگیرید از این کار صرفنظر کنید.
اصولا شما می توانید یک هفته در سال از این محل ها استفاده کنید و هنوز مخارجی برای شما خواهد داشت.
با یک وکیل و مسئول فروش مستغلات صحبت و مشورت کنید.
موفق باشید

1480-14

***

آقای مجید: من و همسرم 3 فرزند داریم و بزرگترین آنها کلاس 12 میباشد و دوست دارد به یکی از دانشگاههای IVY برود ولی من همسرم هیچگونه اطلاعاتی از این دانشگاهها نداریم و درآمد چندانی هم نداریم لطفا کمک کنید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم ، آقای محترم: 8 دانشگاه بسیار مهم در امریکا در یک گروه و در زیر اسم IVY فعالیت می کنند که عبارتند از: Yale- Dartmouth- Cornell- Columbia- Brown- Princeton- Harvard و University of Pennsylvania
این دانشگاهها خصوصی میباشند و در سال حدود 60 هزار دلار هزینه خواهند داشت. وارد شدن به این دانشگاهها که تمام آنها در شرق امریکا واقع شده اند بسیار مشکل میباشد و بهترین دانش آموزان دبیرستان در امریکا برای این دانشگاهها اقدام می کنند.
شرایط این دانشگاهها برای قبولی فرق های کوچکی با یکدیگر دارند و هر کدام از آنها را به تنهائی باید اقدام کنید.
به سایت های این دانشگاهها برای زمان اقدام و شرایط آنها رجوع کنید.
موفق باشید

1480-15

***

آقای مجید: هفته پیش شما در رادیو در مورد جایزه اقتصاد نوبل صحبت کردید که برنده این جایزه در سال 2015 در یکی از دانشگاههای مهم امریکا تدریس می کند و بعد لیستی از دانشگاههای دیگر را در این مورد اعلام کردید اگر امکان دارد آن لیست را در صفحه خود در مجله جوانان درج کنید.
با تشکر:محمدرضا از لس آنجلس
آقای محمدرضا: درست حدس زدید هفته پیش آقایAngus Deaton که پروفسور دانشگاه Princeton که یکی از دانشگاههای IVY و در نیوجرزی واقع شده است برنده جایزه نوبل اقتصاد اعلام شد و جایزه نقدی 975 هزار دلاری را برد. او در اسکاتلند متولد شده است و در سال 1983 به امریکا آمد و در دانشگاه Princeton مشغول به تدریس شد.
جایزه نوبل اقتصاد از سال 1969 شروع شد و برندگان آن از دانشگاههای معروفی در دنیا میباشند که در لیست زیر آنها را مشاهده خواهید کرد:

1- University of Chicago 12 Nobel Prize Winners
2- Princeton University 6 “ “
3- University of California, Berkeley 5 “ “
4- Cambridge (united Kingdom) 4 “ “
5- Columbia University 4 “ “
6- Harvard 4 “ “
7- MIT 4 “”
8- Yale University 3 “ “
9- Arizona State University
2 “ “
10- NYU 2 “ “

موفق باشید

1480-16

***

آقای مجید: ماه گذشته من یک کارت دعوت به جشن عروسی یکی از دوستانم دریافت کردم که کارت RSVP که جواب برای آمدن یا نیامدن میباشد فقط عدد یک نفر را ذکر کرده بودند وقتی با برخی از دوستان دیگرم صحبت کردم بعضی از آنها هم همین طور و یک نفره دعوت شده اند. به نظر شما این طریق دعوت کردن صحیح میباشد و آیا اصولا شما دوستان را با همراه او دعوت میکنید که می تواند دوست دختر و یا نامزد شما باشد شما چه فکر می کنید.
با تشکر: جمشید از کالیفرنیا
آقای جمشید: صحبت ها و نظریات و اختلاف های متعددی در این مورد گفته و نوشته شده است و جواب قطعی ندارد و این بستگی دارد به دوست شما که ازدواج می کند و رابطه ای که شما با او دارید، البته این را هم بدانید اصولا اگر میدانند که شما مجرد هستید و نامزد و یا دوست دختر ندارید خوب معنی میدهد که شما را تنها دعوت کنند. و اگر مطمئن نیستند شما را با یک نفر همراه دعوت می کنند. و به شما اجازه میدهند که جواب بدهید که آیا با یک همراه می آیید یا تنها. ولی اگر درکارت جواب فقط عدد 1 را خودشان نوشته اند، شما تنها دعوت شده اید.
مخارج جشن عروسی هم می تواند دلیل دیگر آن باشد و محدود بودن ظرفیت سالن جشن عروسی، همه وهمه دلایل آن می تواند باشد.
البته شما می توانید یک پیغام برای دوستتان بفرستید و به او بگوئید که تنها نمی توانید به جشن عروسی بروید و شما دوست دختر و یا نامزدی دارید که او خبر ندارد.
موفق باشید

1480-17

1480-18