1503-94

1503-95

1503-96

1503-97

1503-98

مجموعه توکا، با همکاری سهند صباحی (فارغ التحصیل MBA از دانشگاه تهران) و دکتر امیرحسین سعید (فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد انگلستان) وبا هدف فراهم آوردن تکنولوژی های آموزشی برای کودکان و دانش آموزان در سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد. هر چند به کارگیری تکنولوژی در امر آموزش به بلوغ قابل قبولی رسیده و در بین مراکز آموزشی و عموم مردم فراگیر شده، متاسفانه رد پای این روند در حوزه آموزش فرهنگ ایرانی و زبان فارسی آن چنان که باید مشاهده نمی شود. تکنولوژی روز امکان ترکیب انواع واسط های سمعی و بصری همچون متن، صدا و تصویر را در قالب ابزارهای ساده و قابل استفاده توسط کودکان فراهم آورده. به این ترتیب، روش های سنتی آموزش و یادگیری که اغلب توانایی جذب کودکان را ندارند و با بی رغبتی آنها مواجه هستند، به فعالیت هایی توام با نشاط و اشتیاق تبدیل میشوند و شکل بازی و سرگرمی به خود میگیرند. بعلاوه، طبق تحقیقات انجام شده، به کارگیری همزمان انواع واسط های آموزشی باعث افزایش قابل توجه ضریب یادگیری میشوند چرا که تعداد بیشتری از حواس پنج گانه به طور همزمان در روند یادگیری فعال خواهند بود.
در این راستا، مجموعه توکا ضمن همکاری با پیشروان این حوزه در خارج از ایران، اقدام به جذب و بومی‌سازی تکنولوژی‌های مربوطه کرده است. ازجمله این موارد، تکنولوژی قلم‌های گویا موسوم به OID است که نمونه‌ی بارزی از به‌کارگیری همزمان متن و صدا در پروسه‌ی آموزش و یادگیری است. به‌این‌ترتیب، با قرار دادن قلم توکا بر روی متون و تصاویر، کتاب به سخن می‌آید و کودک را به دنیای خود فرامی‌خواند. با اضافه شدن صدا به متون و تصاویر، صفحات کاغذی کتاب جان دیگری می‌گیرند.
سری کتاب‌های دیکشنری جادویی کودکان متشکل از چهار دیکشنری تصویری است که به آموزش واژگان ضروری می‌پردازد. با به‌کارگیری فنّاوری قلم‌های توکا، این محصول به کودکان این امکان را می‌دهد تا با حداقل کمک والدین و آموزگار و بدون نیاز به آموزش الفبا، تلفظ صحیح واژگان را بیاموزند و از آن‌ها استفاده کنند. کافی است تصویر و یا واژه موردنظر را با قلم توکا انتخاب کنید تا بلافاصله تلفظ صحیح لغت را به زبان انگلیسی و فارسی بشنوید. همچنین مکالمه شخصیت‌های کتاب با یکدیگر، علاوه بر افزایش جذابیت کتاب، توجه کودکان را به جملات فارسی جذب می‌کند. بخش بازی‌ها که برای هر مبحث به‌طور جداگانه طراحی‌شده، با مطرح کردن پرسش‌های شفاهی با صدایی دوستانه و در قالب بازی، کودکان را دعوت می‌کند جواب صحیح را با قلم انتخاب کنند و به‌این‌ترتیب پروسه‌ی یادگیری تکمیل می‌شود.
این مجموعه که به‌طور خاص برای کودکان طراحی‌شده، 1000 واژه ضروری را با توجه به محیط کاربرد آن‌ها در چهار جلد طبقه‌بندی کرده و در قالب تصاویر جذاب به دو زبان فارسی و انگلیسی به کودکان معرفی می‌کند.
برخی قابلیت های جانبی قلم توکا به قرار زیر هستند:
1. قابلیت پخشMP3
2. حافظه داخلی 4GB
3. پشتیبانی از حافظه جانبی تا 16GB
4. قابلیت ضبط و ذخیره صدا (Recorder)
5. قابلیت نصب هدفون
6. قابلیت اتصال به کامپیوتر
7. قابلیت به روز رسانی برای کتاب های جدید.

***

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قلم جادویی توکا با تلفن و ایمیل و وبسایت زیر تماس بگیرید:

Tel: (888) 498-5383
[email protected]
www.toocapen.us

1503-99

1503-125