1509-13

آقای مجید: من یک خانم 40 ساله هستم که از همسرم جدا شده ام و سرمایه زیادی ندارم ولی دوست دارم یک شغل خصوصی داشته باشم و برای خودم کار کنم لطفا به من کمک کنید که چه نوع Business هایی را می شود با پول کم شروع کرد. من فقط کالج 2 ساله را تمام کرده ام.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم محترم: زیاد در مورد شما نمی دانم ولی برای جواب سئوال شما به چند سایت اقتصادی رجوع کردم و به مطلب جالبی برخوردم که از سایت CNBC بود.
10 شغل خصوصی که با کمتر
از هزار دلار میشود شروع کرد
1-Fashion Stylist
2- Photographer
3- Makeup Artist
4- Personal Chef
5- Personal Shopper
6- Wedding Planner
7- Personal Trainer
8- Event Planner
9- Graphic Designer
10- Dog Walker
برای اطلاعات بیشتر به سایت CNBC مراجعه کنید.
موفق باشید

1509-14

***

آقای مجید: من بتازگی به امریکا مهاجرت کرده ام و در ایران لیسانس مهندسی می خواندم تا سال آخر که به دلیل اعتقادات مذهبی از دانشگاه اخراج شدم و هیچگونه مدرکی به من ندادند وحتی ریز نمراتم را ندادند وحال در امریکا هستم و دوست دارم درسم را ادامه بدهم، از چه راهی باید شروع کنم؟ و آیا راهی هست که دانشگاههای اینجا به طریقی کلاسهای من را قبول کنند؟ برای اینکه من چند ماه قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه اخراج شده ام.
با تشکر: از کالیفرنیا: نگین
خانم نگین: خیلی متاسفم برای اتفاقی که برای شما افتاده است وزحمتی که کشیده اید، درهرحال شما جوان هستید و در امریکا کسی جلودار شما نیست و می توانید به خواسته های خود برسید.
متاسفانه راهی وجود ندارد و فقط گفته شما برای دانشگاههای امریکا کافی نیست حتی اگر از استادان خود نامه گرفته باشید، شما احتیاج به ترجمه مدارک رسمی دانشگاهی دارید از ایران و تبدیل کردن آنها.
به نظر من شما گذشته را فراموش کنید و یک زندگی جدید را شروع کنید و با توجه به رشته تحصیلی خود دانشگاه را انتخاب کنید و اقدام کنید و بدلیل اینکه چهار سال در دانشگاه تحصیل کرده اید لیسانس خود را راحت و سریع تر خواهید گرفت و بعد از آن می توانید فوق لیسانس خود را شروع کنید لطفا ابتدا با شرایط دانشگاهها در امریکا آشنا شوید و سپس اقدام کنید.
موفق باشید

1509-15

***

آقای مجید: چند هفته پیش شما در مورد وظایف میهمان در مقابل میزبان نوشتید موقعی که از شهر به شهر دیگری می رویم و درخانه دوست و یا فامیل در مدت مسافرت می مانیم اگر امکان دارد وظایف و رفتار میزبان در مقابل میهمان را هم توضیح بدهید ما در فصل تابستان میهماندار چند خانواده در زمانهای مختلف از ایالت های دیگر هستیم.
با تشکر از امریکا
با تشکر ازشما که سئوال مهمی را پرسیده اید: اگر شما آماده پذیرش میهمان هستید البته برای چندین روز و شب مطمئنا این تصمیم را با خواست دل خود گرفته اید. یک میزبان خوب مدت اقامت میهمانان خود را برای آنها لذت بخش و مملو از خاطره میسازد. لطفا به نکات زیر توجه کنید:
«چگونه یک میزبان خوب باشیم؟»
1- با میهمانان در مورد اقامت آنها در منزل خود و اینکه آمادگی آن را دارید، رو راست باشید.
2- اگر جای بزرگ و یا اتاق اضافه ندارید به آنها بگوئید.
3- مدت مسافرت آنها و مدت اقامت آنها در منزل تان را دقیقا بپرسید.
4- مدت اقامت آنها در منزل خود را ساده و لذت بخش کنید.
5- به آنها احساس آزادی در منزل خود بدهید.
6- در مدت اقامت آنها در منزل زیاد نگران تمیزی و یا کثیفی خانه نباشید.
7- در جلوی میهمانان خود هر دقیقه خانه را تمیز نکنید.
8- کمبود مواد غذایی نداشته باشید.
9- قبل ازآمدن آنها برنامه سفر و برنامه روزانه آنها را بپرسید.
10- بهتر است که آنها اتومبیل اجاره کنند.
11- با فرزندان خردسال خود قبل از ورود میهمانان خود صحبت کنید.
12- امکان استفاده اتاق آنها را برای میهمانان و بچه های آنها توضیح بدهید.
13- برنامه های درسی و جنبی فرزندان خود را فراموش نکنید.
14- خوش اخلاق باشید.
15- حداقل جلوی میهمانان خود با همسر و فرزندانتان مهربان باشید.
موفق باشید

***

آقای مجید: من وهمسرم و 3 فرزند بالای 20 سال حدود 10 سال پیش به امریکا مهاجرت کرده ایم، صاحب 2 دختر و یک پسر هستیم می خواستم از شما سئوال کنم که درامریکا خرج جشن عروسی را چگونه پرداخت میشود؟ از نظر خانواده عروس و داماد، مطمئن هستم که با ایران تفاوت دارد، لطفا من و همسرم را دراین مورد کمک کنید.
با تشکر از امریکا: بدون نام
خانم آقای محترم: زمان و خرج عروسی هم گران شده و هم عوض شده است. از چندین سال پیش که عروس و داماد در سنین بالاتری ازدواج می کنند و تحصیل کرده و صاحب درامد خوبی هستند کمی و یا بیشتر مسئولیت خرج عروسی را به عهده گرفته اند و معمولا اینکه عروس و داماد بطور مساوی و یا خانواده های آنها بطور مساوی خرج عروسی را پرداخت میکنند. من فکر می کنم برای تصمیم ازدواج و مخارج آن باید هر دو خانواده در تصمیم گیری شرکت داشته باشند و برطبق بودجه هر دو خانواده انجام شود.
پدر ومادرهای هر دو طرف می توانند با توجه به شرایط عروس و داماد مبلغی را که از بودجه خود برای جشن عروسی در نظر گرفته اند را در اختیار آنها قرار دهند و اگر آنها تصمیم گرفتند آن پول را بیشتر برای خرج برنامه های زندگی خود نگه دارند مسئله ای نیست و جشن کوچکتری بگیرند و بودجه عروسی را به عنوان مثال برای پیش قسط خانه استفاده کنند. درهرحال در خرج کردن برای جشن عروسی افراط نکنید.
موفق باشید

1509-16

1509-17