1709-13

حمید هیراد خواننده پاپ دچار سرطان خون شد

1709-14

حمید هیراد خواننده جوان موزیک پاپ داخل ایران، بدنبال ابتلا به سرطان خون، برای دومین بار در بیمارستان بستری شد.
هیراد از دو سال پیش درگیر این بیماری بود ولی هیچگاه از پای نیفتاد و به جنگ با بیماری و درمان های مختلف ادامه دارد.
هیراد اخیرا تحت مراقبت های ویژه پزشکان متخصص قرارگرفت خبر درمان احتمالی او را پزشکان دادند.

بازیگرمعروف چینی 2میلیون دلار
برای مبارزه با کرونا به ایران هدیه کرد

1709-15

زوژنگ بازیگرو کارگردان نامی چین، هفته قبل 2 میلیون دلاربرای کمک به مردم ایران درمقابله با کرونا هدیه کرد.
درواقع زوژنگ 15 میلیون یوان (برابربا 2 میلیون و100هزاردلار) که شامل 500 دستگاه اکسیژن سنج خون، 25 دستگاه اکسیژن ساز و یک دستگاهCPR میشود.
زوژنگ بازیگروکارگردان فیلم هایی چون: گمشده درتایلند، گمشده در هنگ کنگ و روسیه است.
پیش از این یک میلیون ماسک از سوی «جک ما» بنیانگذار شرکت چینی «علی بابا» به ایران اهدا شده بود. همچنین شرکت «Trip» صد هزار ماسک به ایران اهدا کرد.
تاکنون ۹ محموله کمک چینی‌ها شامل ماسک، داروهای سنتی، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان از چین به ایران ارسال شده است.

3نفراز بازیگران و دست اندرکاران
سریال ها مبتلا به کرونا شدند

1709-16

گروه بحران کرونا خانه سینما، در نامه ای به فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا از بی توجهی مسئولان سینما و تلویزیون به رویدادهای اخیر وخواسته سازندگان گفته اند.
در این نامه آمده که درمیان 10 مورد مشکوک به کرونا، دو همکارسریال «گیلدخت» و سریال «ایلدا» به کرونا مبتلا شده و دربیمارستان بستری شده اند و این هفته یک بازیگر سریال زیرخاکی هم بدلیل ابتلا بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت در عین دو سه بازیگر دیگرازجمله سریال سلمان فارسی نیز تحت آزمایشات دقیق قرارگرفته اند.

شاعرایرانی درمکزیک جایزه گرفت

1709-17

سحراژدم ثانی، شاعر و ترانه سرای ایرانی در فستیوال بین المللی شعر(فریاد زن) Woman Scream در مکزیک، با سوژه حقوق زنان، به دریافت جایزه نائل آمد.
این شعر درکتابی که از سوی انتشارات آمازون منتشر شده، در دهمین سالگرد این جشنواره برنده شد. این شعر نبام سانسورCensorship از میان 42 شعر برگزیده شاعران از 26 کشورازجمله امریکا،انگلیس، استرالیا، بهترین شناخته شد.
این شعر قبلا جوایزجشنواره بین المللی شعر چون: وایلدساوند Wild sound امریکا را بدست آورده است.

درگذشت فریبرز رئیس دانا به علت ابتلا به کرونا

1709-18

فریبرز رئیس دانا، نویسنده و اقتصاددان در سن هفتاد و یک سالگی به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
خبرگزاری ایسنا می گوید آقای رئیس دانا در بیمارستانی در تهران فوت کرده است. بر اساس این گزارش او از شش روز پیش در بیمارستان بستری شده بود. آقای رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران و عضو کانون نویسندگان ایران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذرانده بود. وی به دلیل مواضع سیاسی اش بارها از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی احضار و بازجویی شده و به زندان افتاده بود.

پخش کلیپ بارش بادمجان!

1709-19

پخش یک کلیپ بروی سوشیال میدیا، سازندگان آنرا به دردسرانداخت.
دراین کلیپ، بارش بادمجان از آسمان درمنطقه شهرک غرب تهران، هیاهوئی براه انداخت و خیلی ها آنرا بعنوان مصیبتی برسرمردم درسال 1398 خواندند و دستمایه ای برای سوژه های طنزدرشبکه های مختلف شد.
این کلیپ را امین تقی پور یک هنرمند ساکن کانادا که برای حضور درمراسم درگذشت پدرش به ایران رفته با ترفند های کامپیوتری ساخته است. امین تقی پور درکانادا با پروژه های سینمایی هالیوود همکاری دارد و بدنبال این هیاهو و دخالت مامورین امنیتی مجبور به ساخت یک کلیپ دیگراست تا از مردم عذرخواهی کند.