1342-18

1342-16

استفاده از موسیقی هائی همچون کانتری موزیک تا موسیقی مدرن قرن بیست و استفاده از سازهای کوبه ای از گوشه و کنار جهان، از برزیل و آفریقا تا ایران، اجرای این برنامه    تا جائی در بین رسانه های آمریکائی مورد توجه قرار گرفته که رادیوی ان پی آر  در برنامه ویژه خود که بصورت تصویری ضبط میشود استاد شجریان و پورناظری ها را در ردیف هنرمندانی چون ادل خواننده مشهور انگلیسی و یویوما نوازنده بزرگ ویلنسل به این برنامه دعوت کرده است.
استاد محمد رضا شجریان برای اولین بار ساختاری شگفت انگیز از موسیقی شرق را، با همکاری سهراب و تهمورس پورناظری به صحنه موسیقی های جهانی معرفی نمودند.
بزرگترین صحنه های جهانی میزبان این برنامه در سال 2013 هستند که بیشترین واکنش را از سوی مخاطبان موسیقی های ملل در پی داشته است.
حضور شانزده هنرمند از هفت ملیت با ترکیبی منحصربفرد واجرای نوع جدیدی از موسیقی شرق که پیوندی جالب را با موسیقی های غربی برقرار سساخته است.
 در این برنامه که از شهر تورنتو آغاز گشته در ماه فوریه و مارچ به آمریکا خواهد آمد و پس از آن در فستیوال های اروپا ادامه خوهد یافت .
این برای اولین بار است که نوازندگان اروپائی و آمریکائی که همگی چهره های شناخته شده ای در موسیقی های خود هستند به اجرای موسیقی شرقی با سازهای ایرانی میپردازند و فرمی از موسیقی فیوژن را با صدای استاد شجریان اجرا میکنند.

1342-17

سازهائی که در این پروژه موسیقائی نواخته میشود همگی طراحی و ساخت دست استاد شجریان است، ترکیبی از سازهای زهی و مضرابی که نغمه و نمائی جدید را بوجود آورده است.
این گروه بوسیله ی  سهراب و تهمورس پورناظری که از هنرمندان  برجسته ی جوان ایرانی هستند در شهر سانفرانسیسکو از متبحرترین نوازندگان جوان تشکیل شده است .
برادران پورناظری با همکاری آهنگسازنامدار آمریکائی دیوید گاربر بر اساس فرهنگ موسیقی های ایرانی و استفاده از اشعاری متفاوت توانسته اند ریتمهای جدیدی را با آهنگهائی پرشور در هم بیامیزند وکه میتواند  براستی پلی باشند برای آشتی جوانان با موسیقی ایرانی.
تور آمریکائی این کنسرت از اورنج کانتی شروع شده و در ماه مارچ به واشینگتن، لوس آنجلس و برکلی خواهد رفت.

1342-19