1322-46

1361-60

بعد از مدتها سینماروها، یک فیلم کمدی ناب دیدند، فیلمی که سالهای 70 و 80 سینما را بیاد می آورد، فیلمی که با دیالوگ های حساب شده، صحنه های پیوسته، رویدادهای طبیعی وبدور از اغراق، صدای قهقهه تماشاگران را به اوج می برد.
کارگردان این فیلم ، قبلا فیلم Bride Maids را ساخته که رکورد فروش فوق العاده ای برجای نهاد وشاید از نادرکارگردانان هالیوود است که با آثارش، ستارگان زن کمدی خلق می کند، آنهم از نوع و جنس خالص آن، در عین حال سعی در قهرمان سازی دور ازمنطق ندارد، صحنه های جنایی را بدون دلیل با صحنه ها کمدی بهم نمی آمیزد.
قهرمانان این فیلم، مرتب با شکست وبن بست روبرو میشوند، ولی از پای نمی نشینند، هیچکدام از دو شخصیت فیلم تا پایان امکان قهرمان شدن نمی یابند، ولی با صحنه های کمدی خود، تماشاگر را تا پایان با خود گرم وشاد نگه می دارند.
در روزگاری که هالیوود تقریبا زنها را فراموش کرده و گاه بعنوان یک عامل کوچک سکسی و موجود مورد سوءاستفاده بکار می گیرد این فیلم به دو کاراکتر زن فیلم امکان درخشش در برابر مردها را میدهد، فیلم با فروش بالایی هم روبروست، درست همانگونه که فیلم های اکشن مردانه در لیست ده فیلم پرفروش قرار دارند.
فیلم قصه یک مامور ویژه اف بی آی بنام اشبورن (ساندرابولاک) و یک کارآگاه پلیس بوستن مولینز (ملیسا مک کارتی) است که با وجود تضادهای بسیار ناچارند با هم کار کنند، اشبورن شخصیت آرام و با گذشت و مودب ولی در کارش جدی، مولینز برعکس یک شخصیت سرکش، بد  دهن و خشن و بدون ملاحظه را ایفا می کند. هر دو مامور از هم پاشیدن بزرگترین باند موادمخدر میشوند، درحالیکه در پشت پرده زندگی آنها هم حوادثی می گذرد که با شغل و مسئولیت آنها هماهنگی ندارد.
«اشبورن» در آن سوی چهره بظاهر جدی و در ضمن مهربانش، یک زن تنها خوابیده است، زنی که در یک آپارتمان کوچک بدون اثاثیه، بدون فامیل و دوست و عشق و رابطه است و تنها با دلخوشی اش گربه همسایه زندگی می کند، ازسویی مولینزنیز یک خانواده از هم پاشیده وفاسد دارد، از مادرش که ورد زبانش فحش های رکیک است تا برادر قاچاقچی اش و خواهر و برادر سرگشته و ولگردش، که از دیدگاه آنها مولینز موجود طرد شده و آدم فروش است و حتی خانواده خود را هم به مقامات پلیس می فروشد.

1361-61

صحنه های جالب و تازه ای را در فیلم شاهد هستیم، از جمله صحنه بدمستی اشبورن و مولینز، که با مهارت خاصی ساخته و پرداخته شده است. این صحنه ها با مهارت بازیگری ایندو، حرکات شیرین و جالب شان، پرداخت صحنه ها، یکی از صحنه های بیادماندنی فیلم است.اصولا فیلم از لحظات آغاز با طنز همراه است که البته بیشترین طنزها را از زبان مولینز می شنویم و همین ها سبب میشود اوگاه در بعضی صحنه ها، از ساندرا بولاک کارکشته جلو بیفتد ولی بهرحال بولاک خیلی زود خودش را نشان میدهد، چون او ذاتا کمدین با تجربه و مسلطی است.
و اما ملیسا مک کارتی، دروازه های جدیدی را بروی کمدین های زن در هالیوود گشوده است، ملیسا یک کمدین توانا و با حرکات شیرینی است که به گفته دست اندرکاران فیلم، خود فی البداهه صحنه هایی را می آفریند، گرچه ظاهر تپل مپل اش، اصولا سبب میشود تا صحنه های کمدی را دلنشین تر ارائه بدهد. او با وجود هشدار پزشکان در مورد بالا رفتن وزن وفشارهایی که بر قلب و عروق اش داده میشود، همچنان بی اعتنا به پرخوری مشغول است، ولی خوشبختانه جنب وجوش کافی دارد. ولی در این مدت نه تنها از وزنش کم نشده، بلکه مرتب هم افزوده شده.
بجرات ملیسا بدون این اندام درشت وصورت بچگانه، شاید آن شیرینی لازم را برای چنین نقشی نداشته باشد و سازندگان فیلم هم اصرار دارند که او همچنان این فیگور خود را حفظ کند.
صحنه هایی در این فیلم و تضادی که میان این دو وجود دارد، برای خیلی ها، فیلم اکشن کمدی Lethal weapons با شرکت مل گیبسون و دانی گلاور را بخاطر می آورد. با این تفاوت که فیلم Heat از ریشه و پایه کمدی است.

1361-62