ساحل رز دخترافتخارآفرین ایرانی در ژاپن اینروزها بعنوان ستاره روز تلویزیون و سینمای ژاپن و فرشته نجات بچه های یتیم و پرورشگاه‌ها شناخته شده است

«ساحل رز» ستاره روز شبکه های تلویزیونی ژاپن و فیلم های سینمایی روز، یک دختر سرافراز ایرانی است که از صفرتا بی نهایت پروازکرده است. ساحل به گفته خودش یک بچه پرورشگاهی بوده که توسط مادر امروزی خود، در7سالگی به فرزندی پذیرفته شده و باهمت و پشتیبانی و عشق این مادر خود را به بالابردن نام ها در ژاپن رسانده است.
«ساحل رز» اینروزها بعنوان فرشته نجات بچه های یتیم شناخته شده و نام او درکشورهای آسیایی و افریقایی و حتی ایران بعنوان یک چهره مهربان، دلسوز و زندگی بخش نامی آشنا شده است.
ساحل اخیرا درچند فیلم ازجمله آسمان فیروزه ای و Woman بازی کرده و درفستیوال های جهانی چون نیس و میلان بعنوان بهترین ستاره زن برگزیده شده است.
ساحل می گوید چون من خود یک بچه یتیم بودم، دلم برای همه بچه های یتیم و پرورشگاهی می تپد. در ژاپن به سراغ شان رفته ام، کمک شان کرده ام، ژاپنی ها به من جوایز و مدال های خدمات انسانی اهدا کرده اند، ولی من در پی مدال نیستم، من می خواهم دل بچه های بی سرپرست را شاد کنم و در ضمن به آنها بگویم که می توان بچه پرورشگاهی بود، ولی یکروز تا پای ستاره روز سینما و تلویزیون پیش رفت.

مادرم بمن گفت تو فقط نباید دراندیشه بچه های بی سرپرست ژاپن یا ایرانی باشی، باید به فکر بچه های یتیم دنیا باشی و همین سفارش سبب شد من به سراغ بچه های یتیم بنگلادش و اندونزی، افریقا رفتم، به سراغ همان پرورشگاهی در ایران رفتم که خود تا 7سالگی درآنجا بودم.
من می کوشم به ایرانیان مقیم ژاپن اعتماد به نفس بدهم، تا بدانند همیشه درآسمان هنرو اجتماع جهانی، جای پرواز برای آنها وجود دارد.
من در ژاپن میلیونها ین با کمک مردم جمع آوری کردم تا به کمک بچه های بی سرپرست بشتابم و همین ژاپن را تکان داد من به کمک بچه های یتیمی رفتم که در یورش ظالمانه داعش، پدر و مادرهایشان را جلوی چشم شان کشتند. من به کمک مادرانی رفتم که مورد تجاوز داعش قرارگرفته اند.
ساحل 34ساله، که تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبرتوکیو پایان داده، 10 سال پیش کتاب زندگی خود را بنام ازجنگ تا بازیگری نوشته که شبکه تلویزیونی NHK آنرا بصورت مستند تهیه و پخش کرده است.

ساحل‭ ‬از‭ ‬صفرتا‭ ‬بی‭ ‬نهایت‭ ‬با‭ ‬تکیه‭ ‬به‭ ‬مهر‭ ‬و‭ ‬عشق‭ ‬و‭ ‬پشتیبان‭ ‬مادرش‭ ‬پرواز‭ ‬کرده‭ ‬و‭ ‬برنده‭ ‬جوایزمهم‭ ‬فستیوال‭ ‬ها‭ ‬و‭ ‬دولت‭ ‬ژاپن‭ ‬شده‭ ‬است

رویای دیدار سرزمین اوشین را داشتم، حالا دراینجا بودم و درهمان زمان تحصیل در دبیرستان بعنوان گزارشگر رادیو Waveفعالیت می کردم و سپس به دانشگاه رفتم و در رشته IT فارغ التحصیل شدم و رشته گویندگی و بازیگری را گذراندم و خیلی زود درچند فیلم تبلیغاتی بازی کردم و کم کم به سینما کشیده شدم و برای ادامه فعالیت هرنقشی را پذیرفتم، وقتی دیدم همه نقش های منفی و تروریستی را به من می سپارند، بدنبال فراگیری کامل زیر وبم زبان و لهجه ژاپنی رفتم. در یک کالج این دوره ها را گذراندم و به مرور نقش های مهمتری بمن سپردند ازجمله نقش دختری ایرانی بنام نعیمه بود که دریک کافه عاشق یک دختر دیگرمیشود و من این نقش را با مهارت بازی کردم سپس نقش های حساسی در دو فیلم: یکی Cold Feet و دیگری بازی درنقش دختری بنام ایسا بود. که فیلم ترسناکی بود که موفق هم شد.

جالب اینکه کارگردان فیلم Cold Feet رسما بعنوان بهترین کارگردان و فیلم درفستیوال فیلم درمیلان Milan, Lombardy Italian Republic کاندیدای سه جایزه مهم شد و بعد من بعنوان بهترین ستاره اول درفیلم به زبان خارجی برگزیده شدم و یک فیلم تازه دارم بنام Magnetize که درماه اکتبر در سراسر جهان روی پرده می آید.
قراربود امسال درلس آنجلس در یک شوی بزرگ بنام Humanitarian Award شرکت کنم و کاندیدای دریافت این جایزه ارزشمند خدمات انسانی شده بودم که بدلیل کرونا به سال آینده موکول شد و من برای ماه مارچ برای دریافت این جایزه به لس آنجلس دعوت شده ام.

همزمان من به امورخیریه وانسانی هم پرداخته ام. دریک پروژه برای بچه هایی که خانه و سرپناهی ندارند، اقدام میکنم، به نقاط مختلف دنیا سفرمیکنم چون خودم درپرورشگاه بزرگ شدم، حال و روزاین بچه ها را درک می کنم، اگر مادرم فلورا نبود، من شاید هیچگاه روی خوشبختی وآرامش را نمی دیدم و به آرزوهایم نمی رسیدم، مادرم یک مترجم فعال، یک انسان فداکار و خوش قلب است که به ایرانیان در زندان های ژاپن کمک می کند و آرزو دارم روزی درآینده در نقاط مختلف دنیا پرورشگاه های مدرن و مجهز برای بچه های بی سرپرست بسازم من با تشویق و راهنمایی مادرم، مرتب درحال پرواز به سوی موفقیت های بزرگ هستم، من قبلا با بزرگترین گزارشگران ژاپن چون ماسالی هوری یور و شبکه NHK همکاری داشتم و در5 سریال معروف ژاپنی بازی کردم و شوهای تازه ای دردست تهیه دارم.
و در واقع من آرام و قرار ندارم. تا مادری چون فلورا دارم، تا دلم برای بچه های بی سرپرست می تپد، از نفس نمی افتم و شبانه روز در حال فعالیت و کوشش هستم.
برای تماس با ساحل رزبا ایمیل زیر تماس بگیرید:

‭ ‬Sahelrosa‭.‬jimdofree‭.‬com